Esasy usullar

CLV müşderiniň siziň işiňiz bilen ähli gatnaşygyndan alýan umumy girdejisini ölçýär. 

CLV-ni yzarlamak, diňe soňky kampaniýanyňyzyň işlänligini däl-de, ösüşiňiziň nirededigini ölçemäge kömek edýär.

Ulanylýan esasy çalt almak üçin esasy CLV formulasyny ulanyň: CLV = Ortaça satyn alyş bahasy × Satyn alma ýygylygy × Müşderiniň ömri.

CLV beýleki faktorlar bilen birleşdirilende has uly baha berýär. Mysal üçin, CLV-ni müşderileriň satyn alyş bahasy (CAC) bilen deňeşdirmek, işewürlik saglygyny has anyk suratlandyryp biler. 

CLV-ni ösdürmegiň iň çalt usullaryndan biri, saklamaga gönükdirilen marketingdir. Bu, maksatly segmentasiýa, abuna höweslendiriş we ugrukdyryş programmalary ýaly taktika arkaly has köp gyzyklanma nokatlaryny gurmagy aňladýar.

Müşderiniň ömri bahasy (CLV), müşderiniň siziň işiňiz bilen tutuş gatnaşygynda gazanyp biljek girdejisidir. Marketingde, ösüşiňiziň dowamlydygyny ýa-da ýokdugyny aýdýan az sanly sanlaryň biridir.

Kampaniýa onuň sanyna ýetip biler we pul ýitirip biler, ýöne diňe basmagy ýa-da ilkinji satyn almalary ölçeseňiz, munuň bolup geçjekdigini görmersiňiz.

CLV sizi has gowy sorag bermäge mejbur edýär:

Dogry müşderileri özüne çekýärsiňizmi? 

Olary saklaýarsyňyzmy? 

Wagtyň geçmegi bilen gaýta satyn almalary we girdeji çäklerini köpeldýärsiňizmi?

Ine, bu hakda pikirlenmegiň iň ýönekeý usuly. Ortaça müşderiňiz üç ýyllap ýapyşsa we ýylda dört gezek satyn alsa, marketingiňiz diňe ilkinji satuwy däl-de, bu gatnaşyklary dowam etdirmek üçin gurulmalydyr. 

“Smile.io” gözlegleri, müşderileriň marka bilen näçe köp söwda etseler, sargyt üçin şonça-da köp pul sarp edýändiklerini görkezýär. Diňe gözellikde we kosmetika önümlerinde alyjylar üç ýyldan soň sargyt üçin 45% köp gatnaşyk satyn alýarlar.

Bu ýazgyda, CLV-iň nämäni aňladýandygyny, ony nädip hasaplamalydygyny, iň köp täsir edýänini we ony öz peýdasyna nädip ulanyp boljakdygyny bölekleýäris.

CLV-ni ösdürmegiň iň çalt usullaryndan biri, saklamaga gönükdirilen marketingdir. Bu, maksatly segmentasiýa, abuna höweslendiriş we ugrukdyryş programmalary ýaly taktika arkaly has köp gyzyklanma nokatlaryny gurmagy aňladýar.

CLV näme?

CLV - bu siziň markaňyz bilen gatnaşyklarynyň dowamynda bir müşderiden garaşyp boljak umumy girdeji.

Şol sebäpli CLV esasy marketing ölçegidir. Iň ýokary derejeli işleri (mahabat, mazmun, teklipler we ýere düşmek sahypalary ýaly) saklamak we giňeltmek ýaly durnukly ösüşe itergi berýän zat bilen baglanyşdyrýar. Foröne Forresteriň gözleglerine görä guramalaryň diňe 37 göterimi strategiki taýdan CLV ulanýar. Bu, marketologlaryň köpüsiniň gymmatyny ýitirýändigini aňladýar.  

CLV bidereklik däl-de, uzak möhletli ösüş ölçegidir

Kampaniýa basylanda ýa-da ilkinji satyn almalarda “ýeňip” biler we henizem erbet iş karary bolup biler.

Mysal üçin, bu kampaniýa aşakdakylara sebäp bolup biler:

Mahabatdan soň ýitip gidýän arzanladyş alyjylar

Hiç haçan gaýtalanýan müşderi bolmaýan arzan liderler

Gözegçilik etmezden bir gezeklik satyn alyşlar

CLV şol nagyşlary paş edýär. CLV pes bolsa, müşderileriňiziň ýapyşmaýandygyny aňladýar. CLV ýokarlanýan bolsa, durmuşa geçirýän netijeleriňizi, teklipleriňizi we ösüş strategiýalaryňyzyň işläp başlandygyny aýdyp bilersiňiz.

CLV girdeji ýa-da girdeji esasly bolup biler

Toparlaryň köpüsi ýönekeý bolany üçin girdeji CLV-den başlaýar. Müşderiniň ortaça ömri.

Girdeji CLV has çylşyrymly (we has peýdaly bolup biler). Müşderiniň çykdajylardan soň alýan ortaça girdejisi. Marginler önüm boýunça dürli-dürli bolsa, girdeji CLV size ulalmagyň nämä gerekdigini has arassa görkezýär.

CLV has gowy marketing kararlaryny almaga kömek edýär

CLV bilen jogap berip bilersiňiz:

Haýsy kanallar ýapyşýan müşderileri getirýär

Bu teklip uzak möhletli alyjylary we söwda awçylaryny özüne çekýär

CAC-da näçe tölemeli we girdejili bolup bilersiňiz

Bu soraglara anyk, maglumatlara esaslanýan jogaplaryň bolmagy, dogry müşderileri has köp almaga we olary saklamaga kömek edýär.

Näme üçin CLV meselesi

CLV, müşderiniň wepalylygyny ölçemegiň iň arassa usullaryndan biridir, sebäbi müşderiniň diňe ilkinji gezek basanyndan ýa-da iň uly satyn alanyndan soň däl-de, wagtyň geçmegi bilen nämäni sarp edýändigini görkezýär.

Çeşme: https://www.zendesk.com/blog/customer-service-and-lifetime-customer-value/

Wepalylyk saklamak, saklamak bolsa has ýokary girdeji diýmekdir. Aslynda, müşderini saklamakda azajyk ulalmak (5 göterim) kompaniýanyň girdejisini 25-den 95 göterime çenli ýokarlandyrýandygy görkezildi. 

CLV beýleki ölçegleriň sesini süpürýär, sebäbi uzak möhletli gymmata ünsi jemleýärtrafikleriň möwsümleýin üýtgemegi we möwsümleýin üýtgemeler. CLV-ni yzarlanyňyzda, gysga möhletli ölçeglere aşa baha bermegi bes edýärsiňiz we dowamly girdeji döredýän zatlara maýa goýup başlaýarsyňyz.

CLV-ni yzarlamak, iş boýunça has gowy karar bermäge mejbur edýär. CLV işiňiziň haýsy önümleriniň ýa-da taraplarynyň iň uzak möhletli öwrülişikleri we gatnaşyklary giňeltmek üçin has gowşak ýerleri nädip ösdürip boljakdygyny görkezýär.

Şeýle hem, CLV kompaniýalaryň “ýitginiň lideri” oýunlaryny nädip delillendirýär. Amazon, wagtyň geçmegi bilen has köp kitap satyn almagyň derwezesi hökmünde Kindle we Alexa enjamlaryna meşhur boldy, sebäbi ömürlik gatnaşyklar ilkinji geleşikden has möhümdi.

Şol nokatlar ýeterlik möhüm bolmasa, CLV göni girdeji bilen baglanyşýar. CLV-ni köpeltseňiz, girdejini artdyrarsyňyz. Näme üçin? Sebäbi gaýtalanýan müşderiler siziň markaňyz bilen has köp pul sarp edýärler we size getirýän her satuwy birinjisinden has az çykdajy edýär. Olary almak üçin diňe bir gezek sarp etmeli bolarsyňyz we satyn almagy dowam etdirseler, şol müşderiniň umumy gymmaty ýokarlanýar. 

Kiker, köp toparyň henizem CLV-ni gowy ölçemezligi. Şonuň üçin bu hukugy almak hakyky artykmaçlyga öwrülýär.

CLV-ni nädip hasaplamaly

CLV-ni hasaplamagyň formulasy: (Ortaça satyn alyş bahasy) x (Satyn alma ýygylygy) x (Müşderiniň ömri) = CLV

Şeýlelik bilen, ortaça müşderiňiz sargyt üçin 50 dollar sarp edýär, ýylda dört gezek satyn alýar we 3 ýyl galýar diýiň. Bu 600 $ CLV ($ 50 × 4 satyn alyş / ýyl × 3 ýyl = 600 $ CLV). 

Matematika ýönekeý, ýöne saklamak taktikasyna we “girdejili ösüşiň” görnüşine has akylly jaň edip başlamak ýeterlikdir.

Girişleri döwmek

Formuladaky her giriş öz şertlerine düşünmelidir:

Ortaça satyn alyş gymmaty: Müşderiniň her amal üçin sarp edýän zady

Satyn alma ýygylygy: theylda näçe gezek satyn alýarlar

Müşderiniň ömri: Näçe wagtlap sizden satyn alýarlar (ýyllarda)

Çeşme: https://www.tidio.com/blog/customer-lifetime-value/

Ösen CLV modelleri (Olara zerur bolanda)

Her bir müşderiniň şol bir ýoldan gitmegini göz öňünde tutmagyň ýerine, ösen modeller bahalara has takyk baha bermek üçin hakyky özüni alyp barş usullaryny ulanýarlar. Iň ýaýran çemeleşmeleriň ikisi:

Kohort esasly CLV: Müşderileri haçan ýa-da nädip gazanylandyklary boýunça toparlara bölýär we her kohortyň wagtyň geçmegi bilen özüni alyp barşyny yzarlaýar. Haýsy kampaniýalaryň ýapyşýan müşderileri özüne çekýändigini kesgitlemek üçin ajaýyp zat.

Ukyply CLV: Müşderiniň geljekde näme sarp etjekdigini çaklamak üçin taryhy özüni alyp barşyny (sargytlar, satyn almalaryň arasyndaky wagt ýa-da duýduryş signallary ýaly) ulanýar. Tutulmagy şahsylaşdyrmak ýa-da ýokary bahaly hasaplary ileri tutmak isleseňiz bu peýdalydyr.

CLV we CAC ulanmak

CLV izolýasiýa ýaly täsirli däl. CAC bilen jübütläň we surat has düşnükli bolýar. CAC müşderi almak üçin sarp edýän zatlaryňyzy ölçär (mahabatlarda, gurallarda, edaralarda, satuw wagty we arzanladyşlarda faktoring).

Gatnaşyk gönümel:

CLV size müşderiniň nämä gerekdigini aýdýar

CAC şol müşderiniň size nämäni töleýändigini aýdýar

Olaryň arasyndaky boşluk, girdeji penjiresiňizdir

Ortaça CLV 600 dollar we CAC 200 dollar bolsa, müşderi almak üçin sarp eden her dollaryňyz üçin takmynan 3 dollar gazanarsyňyz. Cöne CAC-yňyz 500 dollara ýetýän bolsa, marjyňyz ýitip gidýär. Sanlarda görmezden ozal ony pul akymynda duýup bilersiňiz.

Satyn almak üçin çykdajylary goramak we haýsy kanallary we kampaniýalary saklamalydygyny kesgitlemek üçin CLV we CAC-ny bilelikde ulanyň.

CLV-ä iň köp täsir edýän zat

CLV diňe “uly markalaryň” hasaplap we artdyryp bilýän syrly san däl. Ölçeg ölçegleri we has giň tejribe faktorlary ony herekete getirýär we bularyň hemmesi siziň ygtyýaryňyzda:

Saklamagyň derejesi: Müşderiler näçe wagtlap ýapyşýarlar. Bir ýa-da iki satyn alyşdan soň ylgaýan adamlar, satyn alşyňyz näçe güýçli bolsa-da, CLV-ni ýapýarlar.

Satyn alma ýygylygy: Müşderiler näçe gezek satyn alýarlar. Bu ýerde doldurgyç ýatlatmalary, abuna ýazgylary we akylly yzarlamalar köp girdeji goşup biler.

Ortaça sargyt bahasy: Müşderiler her satyn almak üçin harçlaýarlar. Bukjalar, goşmaçalar we has gowy söwda has köp traffigi talap etmezden CLV-ni güýçlendirip biler.

Müşderi tejribesi: sürtülme az bolsa, şonça gowy. Ippingük daşamak meselesi, bortda bulaşyklyk, gowşak goldaw we gysga töleg müşderileriň hemmesini kowup, CLV-ni süýräp biler.

Şahsylaşdyrma we ýerliklilik: Has möhüm habarlaşma, has köp gaýtalanýan satyn almalara deň bolup biler. Gartner gözlegleri, işjeň, aýratyn şahsylaşdyrma bilen meşgullanýan müşderileriň ynam bilen 2,3 esse ýokarydygyny görkezýärsatyn almak kararyny ýerine ýetiriň. Umumy e-poçta partlamalary ýa-da bir ululykdaky teklipler, adatça, adamlary size üns bermezlige öwredýär. 

Bu sürüjileriň hemmesini dolandyryp bolýar. Haýsy leňňeriň CLV-ni çäklendirýändigini kesgitläniňizden soň, indiki nirä gönükdirmelidigini anyk bilýärsiňiz.

CLV-ni nädip ösdürmeli

Müşderiniň ömri bahasy deň paýlanmaýar. Aşakdaky grafigiň görkezişi ýaly, müşderiniň bahasy jaň egrisine eýerýär. “Retently” -dan geçirilen gözlegler müşderileriň takmynan 20% -iniň girdejili däldigini, 60% -iniň girdejili we 20% -iniň wagtyň geçmegi bilen gaty girdejili bolandygyny ýüze çykardy. 

Çeşme: https://www.retently.com/blog/increase-customer-lifetime-value/

CLV ösmek, bu egrini saga geçirmegi aňladýar. Munuň üçin müşderileriň näçe ýygy-ýygydan satyn alýandyklaryny we olaryň köpüsini iň ýokary baha segmentine geçirýän şertleri döredip, näçeräk sarp edýändiklerini ýokarlandyrmagy talap edýär.

Ine, bu ölçegi nädip ulaltmalydygy barada käbir maslahatlar.

1. Tomaşaçylaryňyzyň nämäni kynlaşdyrýandygyna düşüniň

Müşderiler gaýdyp gelmegiň sebäplerini tapmagy dowam etdirenlerinde, CLV ösýär we bu başlangyç satyn alyşdan has köp nokat talap edýär.

Customersöne müşderileriňizi gyzyklandyrmak hasam kynlaşýar. BCG ABŞ-nyň ortaça müşderisiniň 15 sarp edijä wepalylyk programmasyna degişlidigini habar berdi (2022-nji ýyldan 10 göterim köp). Bu programmalaryň köpüsine goşulanlarynda wepalylyk we gatnaşygy köplenç azalýar. Has köp wariant, ünsi çekmek üçin has köp bäsdeşligi aňladýar we umumy saklamagyň taktikalary kesilmez. CLV-de ýeňiji bolan markalar müşderilere gaýdyp gelmek üçin anyk sebäpler berýär.  

Kim bilen gürleşýändigiňizi we näme üçin ilki bilen sizden satyn alandyklaryny kesgitlemekden başlaň. Müşderi şahsyýetleri muny aňsatlaşdyrýar. Alyjylaryňyzyň höweslerini we işiňiziň çözýän meselelerini kartalaşdyrmaga mejbur edýärler. 

Şol ýerden mazmunyňyzy müşderileriň syýahat edýän ýerine düzüň:

Gämi gatnawy: Gurnama gollanmalary we çalt başlangyç sapaklary bilen irki ýeňişleri gazanmaga kömek ediň.

Bilim: Mazmuny nädip düzmeli, hakyky ulanylyş ýagdaýlary we önüm sapaklary bilen bilimlerini çuňlaşdyryň.

Doldurma: Olary wagtynda tertipleşdirmek teklipleri we az ýatlatmalar bilen üpjün ediň.

Jemgyýetçilik subutnamasy: Müşderileriň synlary we üstünlik hekaýalary bilen ynamlaryny artdyryň.

Işjeň goldaw: Bilim esaslary, soraglar we näsazlyklary düzetmek boýunça gollanmalar bilen sürtülmäni azaltmak.

Maksat iň peýdaly bolanda görkezmekdir. Yzygiderli ýerine ýetiriň we satyn alyşlar gaýtalanar, netijede has sagdyn CLV egrisine goşant goşar.

2. Duýgur nokatlary segmentasiýa bilen şahsylaşdyryň

CLV-ni ösdürmek isleseňiz, müşderiler bilen nirededigini görmeli. Maglumatlar, müşderileriňiziň şahsy syýahat soraýandyklaryny görkezýär. BCG gözleginde ABŞ-ly müşderileriň 75 göteriminiň özleşdirilen tejribe döretmek üçin olar hakda köpçülige açyk maglumatlary ulanýan kompaniýalar üçin amatlydygy anyklandy.

Çeşme: https://www.bcg.com/publications/2024/what-consumers-want-from-personalization

Özüňi alyp barşyň bölünişi.

Esasy demografiýa boýunça bölmegiň ýerine, diňleýjileriň edýän işleri boýunça toparlaň:

Özüňi alyp baryş: Ilkinji gezek ýa-da gaýtalanýan alyjylar bolsun, haýsy kategoriýalary satyn alýandyklaryny we näçe gezek tertipleşdirýändiklerini

Gatnaşyk: E-poçta basmak, sahypa girmek, aýratynlyklary ulanmak ýa-da goldaw biletleri arkaly nähili täsirleşýärler

Müşderiniň gymmaty: highokary sarp edijiler, diňe arzanladyş alyjylar ýa-da uzak wagtlap wepaly adamlar bolsun

Bölümler ýerleşdirilende indiki ädimler has gönümel. Başararsyňyz:

Müşderileriň eýýäm satyn alan zatlaryna esaslanyp satylýar we satylýar.

Dogry wagtda doldurmak ýa-da habarlary täzelemek.

Editirilen müşderileri degişli teklip bilen täzeden işlediň (umumy partlama däl).

Iň oňat müşderileriňizi sylaglaň, şonuň üçin has uzak durarlar.

Başlamak üçin ýönekeý çarçuwa gerek bolsa, bu müşderi segmentasiýa çemeleşmesini ulanyň we şol ýerden guruň. Maksat az habar ibermek, hersini has ähmiýetli etmek we eýýäm bar bolan müşderileriňizden has köp girdeji gazanmak.

3. Gyzykly, maglumat beriji elektron partlamany ýa-da habar býulletenini çap ediň

Elektron partlamalar ýa-da habar býulletenleri ýaly e-poçta marketing aktiwleri, ilkinji satyn alnandan soň sizi müşderileriň öňünde saklaýar. Şol ýerde CLV ýeňilýär ýa-da ýitirilýär. 

E-poçtaňyzy ömrüň dowamlylygyny saklamak üçin birnäçe maslahat:

Ibermezden ozal segment. Öň guran özüňi alyp barş segmentleri göni e-poçta terjime edýär. Her topara üýtgeşik habar we kadensiýa gerek.

E-poçtaňyzy okamaga mynasyp ediň. Alyjylara önümleriňizden has köp peýdalanmak üçin okuw gollanmalaryny we maslahatlary iberiň. Ulanyjy tarapyndan döredilen mazmun, aýratyn irki giriş ýa-da goşuňGatnaşyklary ýokary derejede saklamak üçin “iň gowy” müşderi hekaýalary.

Mowzuk setirleriňizi barlaň. A / B synag mowzuk setirleri, açyk nyrhlary yzarlaň we işleýänlere görä arassalaň. Açyk nyrhlardaky kiçi liftler wagtyň geçmegi bilen birleşýär.

E-poçtaňyzy yzygiderli iberiň. Müşderileriňiz we işiňiz üçin laýyk ýygylygy tapyň (abonentlere “diňe hepdelik” ýaly opsiýalary saýlamaga rugsat beriň).

Dogry ediň, e-poçta gaýta satyn almak we has ýokary CLV üçin iň aňsat gural bolup biler.

4. Mümkin boldugyça köp gatnaşygy nokatlaryny dörediň

Müşderiler siziň markaňyza näçe köp duşsalar (we ondan gymmat alarlar), şonça-da ýapyşarlar. Gatnaşyk nokatlarynyň aňyrsyndaky pikir. Müşderiler siziň markaňyzdan peýdaly bir zady görüp, gaýdyp gelmäge sebäp tapýan pursatlar.

Zähmetiňizi nirä gönükdirmeli:

Müşderileriňiziň onlaýn we awtonom wagt geçirýän ýerleriniň sanawyny düzüň.

Şol ýerlerde mahabat ýa-da mazmun marketingini ösdüriň.

Müşderileriňizi şol platformalarda öz markaňyz bilen meşgullanmaga höweslendiriň.

Soňra markaňyzy görünýän saklaýyş nokatlaryny guruň. Mysallar:

Highokary niýetli sahypalarda sosial yzarlamak düwmeleri

Aksiýa ýa-da ýatlatmalar üçin SMS saýlamalary

Reddit ýa-da Discord ýaly jemgyýetlere goşulmaga çagyrýar

Webinarlar we göni ýaýlymlar

Diňe arzanladyşlar däl-de, bilimi ösdürýän yza gaýdyp gelmek

Güýçli CLV markalary gerek ýerlerde görkezilýär.

5. Gaýtalanýan töleg (abunalyk) modelini düzüň

CLV-ni gowulandyrmagyň iň güýçli usullaryndan biri abuna ýazyş modelidir. Bu size gaýtalanýan girdeji akymyny berýär we müşderiler uzak ýolda saklamak üçin has köp pul töleýärler we az çykdajy edýärler.

Mysal üçin, Spotify Premium alyň. Aýda 12,99 dollar, iki ýyllyk abonent girdeji gazanýar:

$ 12.99 × 12 = ýylda 155.88 $ 155.88 × 2 = 311,76 $ ömürlik girdeji

Çeşme: https://www.spotify.com/us/premium/#ref=spotifycom_header_premium_individual

Muny bir gezeklik satyn alyş işi bilen deňeşdiriň. Ortaça sargydyňyz 50 dollar bolsa, şol bir müşderä iki ýyllyk abonentiň bahasyna laýyk bolmak üçin alty gezek satyn almaly bolarsyňyz.

6. aollama maksatnamasyny teklip ediň

Gowy işlenip düzülen maksatnama goşa borjy çekýär. Täze müşderileri getirýär we bar bolanlara meşgul bolmaga esas berýär.

“Dropbox” -yň ugrukdyryş programmasy nusgawy mysaldyr. Dropbox Basic-e ýazylmak üçin dostuňyzy çagyryň we ikiňizem 16 Gb goşmaça ammar alarsyňyz.

Çeşme: https://www.dropbox.com/refer

Bu gurluş CLV üçin işleýär, sebäbi sylagyň özi önümi ulanmaga itergi berýär. Has köp saklamak, has köp faýly aňladýar, bu galmagyň has köp sebäbini aňladýar. Ralollama programmasy wepalylyk halkasyna öwrülýär.

7. Marketingiňizde şahsylaşdyrmagy amala aşyryň

Özüňi alyp barşyň segmentasiýasyny has öň aýdypdyk. Bu toparlary döredeniňizden soň näme edýändigiňiz hakda. Müşderileriň duýmagy üçin ýeterlik derejede şahsylaşdyrylan marketing tejribelerini bermeli.

Müşderiniň garaşyşlary üýtgedi. BCG müşderileriň 80 göteriminiň şahsy tejribelerden amatlydygyny, köpüsiniň garaşýandyklaryny aýdýar. Allöne şahsylaşdyrmagyň hemmesi deň derejede döredilenok. E-poçta mowzugynyň adyna ýönekeý at goýmak indi laýyk däl.

CLV-ni herekete getirýän şahsylaşdyrma:

Müşderileriň gören ýa-da satyn alan zatlaryna esaslanýan önüm teklipleri. Justaňy arassalaýjy satyn alan adama nemlendiriji teklip edýän derini bejermek markasy bolup biler.

Alyjynyň syýahatynda müşderiniň tapgyryna laýyk gelýän mazmun. Bu täze alyjylar üçin başlangyç gollanma, güýç ulanyjylary üçin ösen gollanmalar ýa-da uzak möhletli müşderiler üçin optimizasiýa maslahatlary bolup biler.

Olaryň aýlawyna hormat goýýan wagt. Müşderi önümiňiz gutarmanka ýa-da ümsüm müşderiler üçin girdeji akymlaryny täzeden tertipleşdirmegi ýatladyp biler.

Kynçylyk, müşderileriň şahsy hökmünde hasaba alynýanlary üçin ýokary derejededir. “Deloitte Digital” gözleginde, sarp edijileriň tejribeleriň diňe 43 göterimini şahsylaşdyrylan diýip ykrar edýändigi, arkasyndaky markalaryň bolsa 61 göterim talap edýändigi anyklandy. 

Bu boşlugy aradan aýyrýan markalar, müşderileriň şol ýerden duýýan we arassalaýan şahsylaşdyryşyny üpjün edýär.

8. Pikirleri ýygnaň we hereket ediň

Seslenme, CLV-de bar bolan başga bir gönümel. Müşderiler gitmezden ozal önümiňiziň ýa-da tejribäňiziň nirä gaçýandygyny aýdýar. Enougheterlik müşderi şol bir zady aýdýan bolsa, bu nädogry bir zat alýandygyňyzyň alamaty.

Sürtülme nokatlaryny düzeltmek müşderiniň saklanmagyny goldaýar. PwC-iň 2025 müşderi tejribesiGözleg, sarp edijileriň 52 göteriminiň önümleri ýa-da hyzmatlary bilen baglanyşykly erbet tejribe sebäpli bir markany ulanmagy ýa-da satyn almagy bes edendigini ýüze çykardy. 3-den 1-e golaýy (29 göterimi) müşderiniň tejribesiniň pesligi sebäpli onlaýn ýa-da şahsy görnüşde ulanmagy ýa-da satyn almagy bes etdi. 

Çeşme: https://www.pwc.com/us/en/services/consulting/business-transformation/library/2025-customer-experience-survey.html

Pikirleri gaýtalanýan aýlaw bilen herekete öwürmäge kömek edýär:

Getirmek ýa-da goldaw bermek ýaly möhüm pursatlardan soň sorag beriň.

Shük daşama çykdajylary ýa-da gurnama sürtülmesi ýaly gaýtalanýan meseleler.

Müşderilere bellik eden zadyny düzedeniňizde aýlawy ýapyň.

Ters tarapy hakyky. “Qualtrics” ABŞ-ly müşderileriň köpüsiniň (72 göterim) premium tejribe üçin has köp pul tölejekdigini habar berdi. Pikirleriňizi kesgitleýän şol sürtülme nokatlaryny düzediň we şol bir müşderi bazasy has köp girdeji gazanyp başlaýar. 

9. Satyn almagyň üstünde saklamaga üns beriň

Bar bolan müşderilere satmak, täze satyn almakdan arzan bolup biler. Şol sebäpli saklamak, CLV-ni ösdürmegiň iň çalt usullaryndan biridir. Satyn almak size ilkinji satuwy alýar, ýöne saklamak size ikinji, üçünji we 10-njy bolýar.

Saklamak, giňeltmek girdejisini hem açyp biler. Size eýýäm ynanýan müşderiler, teklip meýdança däl-de, tebigy indiki ädim ýaly duýulsa, köplenç satyn alyp bilerler.

Esasy zat, köp satmak we köp satmak tagallalaryňyzy basyş däl-de, kömek ýaly duýmak:

Netijäni has gowulaşdyranda, has çalt iberilmegi ýa-da premium goldawy bolsun.

Dolandyryş ýa-da goşmaça önümler ýaly müşderiniň soňky satyn alşyna esaslanyp satuw.

Trigger, üstünlikli satyn almak ýa-da uly goldaw täsiri ýaly üstünlikli pursatlardan soň hödürleýär.

Netijede, wagt bellemek hemme zat. Dogry pursatda gelen başagaýlyk, gowy hyzmat ýaly duýulýar. Nädogry pursatda şol bir teklip basyş ýaly duýulýar.

Sorag-jogap

Müşderiniň ömri bahasy (CLV) näme? CLV - bu müşderiniň siziň işiňiz bilen tutuş gatnaşygynda alýan umumy girdejisi. Bu möhüm, sebäbi marketing marketingiňizi “satuwy almakdan” “müşderini saklamak” üçin üýtgedýär. CLV-ni kanal we segment boýunça yzarlaň, diňe bir gezeklik söwda awçylary däl-de, gaýta alyjylary getirýän çeşmelerden iki esse köpelip bilersiňiz. Müşderiniň ömrüniň bahasyny (CLV) nädip hasaplamaly? Esasy CLV formulasyndan başlaň: CLV = Ortaça satyn alyş bahasy × Satyn alma ýygylygy × Müşderiniň ömri. Analitikleriňizden ortaça sargyt bahasyny çekiň, ortaça müşderiniň ýylda näçe esse satyn alýandygyny çaklaň we adatça näçe ýyl galýandygyna köpeliň. Ilki bilen tegelek sanlary ulanyň. Esasy binýadyňyz bolansoň, girdejili ösüşe itergi berýän zatlary görmek üçin kampaniýalar boýunça CLV bilen deňeşdiriň. Müşderiniň ömri bahasy (CLV) näme üçin möhüm? CLV size müşderi edinmek we henizem pul gazanmak üçin näçeräk sarp edip boljakdygyny aýdýar. Şeýle etmän, “üstünlikli” görünýän, ýöne arzanladyşlardan, çykdajylardan we goldaw çykdajylaryndan soň girdejisini ýitirip bilersiňiz. CLV-ä düşüneniňizde, saklamagy ileri tutup, wagt we serişdeleri ýapyşýan müşderileri getirýän kanallara gönükdirip bilersiňiz. Müşderiniň ömri bahasyny (CLV) nädip ýokarlandyryp bilersiňiz? Iň çalt hereketlendiriji saklamakdyr. Iň gowy müşderileriňiziň yzyna gaýdyp gelmegine düşünmäge üns beriň, soňra töwereginde ulgam guruň. Diýmek, işiňizi şahsylaşdyrmak, müşderileriň gaýdyp gelmegine sebäp berýän gatnaşygy nokatlaryny döretmek we hiç haçan gitmäge sebäp bolmaz ýaly tejribäni ýeterlik derejede aňsatlaşdyrmak diýmekdir.

Netije

CLV, marketingiňiziň işleýän iň aýdyň signallaryndan biridir. Ol ýokarlananda, edinmek, saklamak we giňeltmek tagallalary bir tarapa gidýär. Tekiz ýa-da ýykylanda, şol zynjyrdaky bir zat döwülýär.

CLV-ni herekete getirýän her bir leňňer siziň ygtyýaryňyzda. Esasy binýadyňyzy hasaplap, ony CAC bilen deňeşdirip başlaň. Bu gatnaşygy, işiňiz üçin girdejili ösüşiň nähili boljakdygyny görkezýär. 

Şol ýerden müşderileriňize şahsy habarlaşma we gyzykly mazmun arkaly gaýdyp gelmegiň sebäplerini bermäge üns beriň. Şol seslenme halkasyny açyk saklaň, şonuň üçin her sikl saklanyşyňyzy has ýitileşdirýär.

Netijede, müşderiniň saklanmagy, CLV-iň ýeňilen ýa-da ýitirilen ýeri. Ilkinji satuw üçin optimizasiýany bes edýär we galmaga mynasyp bir zat gurup başlaýar.

You May Also Like

Enjoyed This Article?

Get weekly tips on growing your audience and monetizing your content — straight to your inbox.

No spam. Join 138,000+ creators. Unsubscribe anytime.

Create Your Free Bio Page

Join 138,000+ creators on Seemless.

Get Started Free