Роҳҳои асосӣ

CLV даромади умумии муштариро дар тӯли тамоми муносибати онҳо бо тиҷорати шумо чен мекунад. 

Пайгирии CLV ба шумо кӯмак мекунад, ки чен кунед, ки афзоиши шумо дар куҷо устувор аст, на танҳо оё маъракаи охирини шумо кор кардааст.

Формулаи асосии CLV-ро барои зуд ба даст овардани заминаи қобили истифода истифода баред: CLV = Арзиши миёнаи харид × Басомади харид × Давраи умри муштарӣ.

CLV ҳангоми якҷоя шудан бо дигар омилҳо арзиши бештар медиҳад. Масалан, муқоисаи CLV бо арзиши харидории муштарӣ (CAC) метавонад ба шумо дар бораи саломатии тиҷорат тасвири равшантар диҳад. 

Яке аз роҳҳои зудтарини афзоиш додани CLV ин маркетинги нигоҳдорӣ мебошад. Ин маънои онро дорад, ки тавассути тактика ба монанди сегментатсияи мақсаднок, ҳавасмандии обуна ва барномаҳои муроҷиатӣ сохтани нуқтаҳои бештари ҷалб.

Арзиши умри муштарӣ (CLV) ин даромадест, ки муштарӣ эҳтимол дорад дар тӯли тамоми муносибати худ бо тиҷорати шумо тавлид кунад. Дар маркетинг, ин яке аз чанд рақамест, ки ба шумо мегӯяд, ки афзоиши шумо устувор аст.

Маърака метавонад рақамҳои худро барад ва то ҳол пулро аз даст диҳад, аммо агар шумо танҳо кликҳо ё харидҳои аввалро чен кунед, шумо инро намебинед.

CLV шуморо маҷбур мекунад, ки саволҳои беҳтар пурсед:

Оё шумо мизоҷони дурустро ҷалб мекунед? 

Оё шумо онҳоро нигоҳ медоред? 

Оё шумо бо мурури замон харидҳои такрорӣ ва маржаи фоидаро зиёд мекунед?

Ин аст роҳи соддатарин дар бораи он. Агар муштарии миёнаи шумо дар тӯли се сол бимонад ва дар як сол чор маротиба харидорӣ кунад, маркетинги шумо бояд дар атрофи нигоҳ доштани ин муносибатҳо бунёд карда шавад, на танҳо фурӯши аввал. 

Тадқиқоти Smile.io нишон медиҳад, ки муштариён ҳар қадар тӯлонитар бо бренд харидорӣ мекунанд, ҳамон қадар барои як фармоиш сарф мекунанд. Танҳо дар соҳаи зебоӣ ва косметика, харидорон пас аз се сол аз ҳар як фармоиш назар ба оғози муносибаташон 45% зиёдтар мехаранд.

Дар ин паём, мо фаҳмем, ки CLV чӣ маъно дорад, чӣ гуна ҳисоб кардани он, ба он чӣ бештар таъсир мерасонад ва чӣ гуна шумо метавонед онро ба манфиати худ истифода баред.

Яке аз роҳҳои зудтарини афзоиш додани CLV ин маркетинги нигоҳдорӣ мебошад. Ин маънои онро дорад, ки тавассути тактика ба монанди сегментатсияи мақсаднок, ҳавасмандии обуна ва барномаҳои муроҷиатӣ сохтани нуқтаҳои бештари ҷалб.

CLV чист?

CLV даромади умумиест, ки шумо метавонед аз муштарӣ дар тӯли муносибатҳои онҳо бо бренди шумо интизор шавед.

Аз ин рӯ, CLV як нишондиҳандаи асосии маркетинг аст. Он кори болопӯшро (ба монанди таблиғҳо, мундариҷа, пешниҳодҳо ва саҳифаҳои кушодашавӣ) ба он чизе, ки воқеан рушди устуворро бармеангезад, нигоҳ медорад ва васеъ мекунад. Аммо тибқи тадқиқоти Forrester, танҳо 37 фоизи созмонҳо CLV-ро ба таври стратегӣ истифода мебаранд. Ин маънои онро дорад, ки аксари фурӯшандагон арзиши онро аз даст медиҳанд.  

CLV як метрикаи дарозмуддати афзоиш аст, на як метри ботил

Маърака метавонад дар кликҳо ё харидҳои аввал "ғолиб шавад" ва ба ҳар ҳол як қарори тиҷорати бад бошад.

Масалан, ин маърака метавонад боиси:

Харидорони тахфиф, ки пас аз промо нопадид мешаванд

Роҳнамои арзон, ки ҳеҷ гоҳ муштариёни такрорӣ намешаванд

Харидҳои якдафъаина бидуни рафтори пайгирӣ

CLV ин намунаҳоро фош мекунад. Агар CLV паст бошад, ин маънои онро дорад, ки муштариёни шумо дар атрофи худ намемонанд. Агар CLV афзоиш ёбад, шумо метавонед бигӯед, ки роҳбарон, пешниҳодҳо ва стратегияҳои афзоиш, ки шумо татбиқ мекунед, ба кор шурӯъ мекунанд.

CLV метавонад ба даромад ё фоида асос ёбад

Аксари дастаҳо бо даромади CLV оғоз мекунанд, зеро ин оддӣ аст. Ин сарфи миёнаи умри муштарӣ аст.

Profit CLV сахттар аст (ва метавонад муфидтар бошад). Ин фоидаи миёнаест, ки муштарӣ пас аз хароҷот ба даст меорад. Агар маржа аз рӯи маҳсулот фарқ кунад, фоидаи CLV ба шумо назари равшантареро дар бораи миқёси андозагирӣ медиҳад.

CLV ба шумо дар қабули қарорҳои беҳтари маркетинг кӯмак мекунад

Бо CLV шумо метавонед ҷавоб диҳед:

Кадом каналҳо мизоҷонеро меоранд, ки мепайванданд

Кадом пешниҳодҳо ҷалби харидорони дарозмуддат против шикорчиён созишномаи

Чӣ қадар шумо метавонед дар CAC пардохт кунед ва даромаднок бошед

Доштани ҷавобҳои мушаххас ва ба маълумот асосёфта ба ин саволҳо ба шумо кӯмак мекунад, ки бештари муштариёни дурустро ба даст оред ва онҳоро нигоҳ доред.

Чаро CLV муҳим аст

CLV яке аз роҳҳои тозатарини чен кардани садоқати муштариён аст, зеро он нишон медиҳад, ки муштарӣ бо мурури замон чӣ сарф мекунад, на танҳо он чизе, ки пас аз клики аввал ё хариди бузургтарини онҳо рух додааст.

Манбаъ: https://www.zendesk.com/blog/customer-service-and-lifetime-customer-value/

Вафодорӣ маънои нигоҳ доштанро дорад ва нигоҳдорӣ маънои даромади бештарро дорад. Дар асл, ҳатто афзоиши ночиз (5 фоиз) дар нигоҳдории муштариён нишон дода шудааст, ки фоидаи ширкатро дар ҳама ҷо аз 25 то 95 фоиз афзоиш медиҳад. 

CLV садои дигар нишондиҳандаҳоро нест мекунад, зеро он ба арзиши дарозмуддат тамаркуз мекунад, на бафлеш-дар-ба-панел ҷолиби ҳаракати ҳаракат ва тағйирёбии мавсимӣ. Вақте ки шумо CLV-ро пайгирӣ мекунед, шумо аз ҳад зиёд вокуниш нишон доданро ба ченакҳои кӯтоҳмуддат бас мекунед ва ба сармоягузорӣ ба он чизе, ки даромади устувор эҷод мекунад, оғоз мекунед.

Пайгирии CLV инчунин тасмимҳои беҳтарро дар тамоми тиҷорат маҷбур мекунад. CLV нишон медиҳад, ки кадом маҳсулот ё ҷанбаҳои тиҷорати шумо табдили дарозмуддати бештарро ба бор меоранд ва чӣ гуна шумо метавонед минтақаҳои заифтарро барои густариши муносибатҳо беҳтар созед.

CLV инчунин он аст, ки чӣ гуна ширкатҳо бозиҳои "пешвои зиён" -ро сафед мекунанд. Амазонка машҳур ба сахтафзор Kindle ва Alexa ҳамчун як дарвоза барои хариди бештари китобҳо бо мурури замон такя кард, зеро муносибатҳои якумрӣ аз муомилоти аввал муҳимтар буданд.

Агар ин нуқтаҳо ба қадри кофӣ муҳим набошанд, CLV инчунин бевосита ба фоида алоқаманд аст. Агар шумо CLV-ро зиёд кунед, шумо фоидаро зиёд мекунед. Чаро? Зеро муштариёни такрорӣ барои бренди шумо бештар харҷ мекунанд ва ҳар як фурӯше, ки онҳо ба шумо меоранд, аз аввал камтар арзиш доранд. Шумо бояд танҳо барои ба даст овардани онҳо як маротиба харҷ кунед ва то он даме, ки онҳо харидорӣ мекунанд, арзиши умумии он муштарӣ меафзояд. 

Муҳим он аст, ки бисёр дастаҳо то ҳол CLV-ро хуб чен намекунанд. Аз ин рӯ, ба даст овардани ин ҳуқуқ бартарии воқеӣ мегардад.

Чӣ тавр ҳисоб кардани CLV

Ин аст формулаи ҳисоб кардани CLV: (Арзиши миёнаи харид) x (басомади харид) x (давраи умри муштарӣ) = CLV

Ҳамин тавр, бигӯед, ки муштарии миёнаи шумо барои як фармоиш $ 50 сарф мекунад, дар як сол чор маротиба мехарад ва 3 сол мемонад. Ин $600 CLV ($50 × 4 харид дар як сол × 3 сол = $600 CLV) аст. 

Математика оддӣ аст, аммо барои оғоз кардани зангҳои оқилона оид ба тактикаи нигоҳдорӣ ва чӣ гуна "афзоиши даромаднок" кофӣ аст.

Тақсим кардани воридот

Ҳар як вуруд дар формула бо шартҳои худ фаҳмиш лозим аст:

Арзиши миёнаи харид: Мизоҷ ба ҳисоби миёна барои як транзаксия чӣ сарф мекунад

Басомади харид: Чанд маротиба онҳо дар як сол мехаранд

Давомнокии умри муштариён: То чӣ андоза онҳо аз шумо харидорӣ мекунанд (бо солҳо)

Манбаъ: https://www.tidio.com/blog/customer-lifetime-value/

Моделҳои пешрафтаи CLV (Вақте ки ба шумо лозим аст)

Ба ҷои он ки фарз кунем, ки ҳар як муштарӣ ҳамон роҳро пайравӣ мекунад, моделҳои пешрафта намунаҳои воқеии рафторро истифода мебаранд, то арзишҳоро дақиқтар арзёбӣ кунанд. Ду равишҳои маъмултарин инҳоянд:

CLV дар асоси когорт: Муштариёнро аз рӯи кай ва чӣ тавр ба даст оварданашон гурӯҳбандӣ мекунад ва пайгирӣ мекунад, ки ҳар як гурӯҳ бо мурури замон чӣ гуна рафтор мекунад. Ин барои муайян кардани он, ки кадом маъракаҳо муштариёнеро, ки дар атрофи онҳо мепайванданд, ҷалб мекунад, хеле хуб аст.

CLV-и пешгӯӣ: рафтори таърихиро истифода мебарад (ба монанди фармоишҳо, вақти байни харидҳо ё сигналҳои бекоркунӣ) барои пешгӯии он ки муштарӣ эҳтимол дар оянда чӣ харҷ мекунад. Ин вақте муфид аст, ки шумо мехоҳед нигоҳдории худро шахсӣ кунед ё ҳисобҳои арзишмандро афзалият диҳед.

Истифодаи CLV ва CAC

CLV дар алоҳидагӣ он қадар таъсирбахш нест. Онро бо CAC ҷуфт кунед ва тасвир хеле равшантар мешавад. CAC он чизеро, ки шумо барои ба даст овардани муштарӣ сарф мекунед, чен мекунад (факторинг дар таблиғ, асбобҳо, агентиҳо, вақти фурӯш ва тахфифҳо).

Муносибат оддӣ аст:

CLV ба шумо мегӯяд, ки муштарӣ чӣ арзиш дорад

CAC ба шумо мегӯяд, ки ин муштарӣ ба шумо чӣ арзиш дорад

Фосилаи байни онҳо равзанаи фоидаи шумост

Агар CLV-и миёнаи шумо 600 доллар ва CAC-и шумо 200 доллар бошад, шумо барои ҳар долларе, ки барои ба даст овардани муштарӣ сарф мекунед, тақрибан 3 доллар ба даст меоред. Аммо агар CAC-и шумо то 500 доллар зиёд шавад, маржаи шумо қариб нест мешавад. Пеш аз он ки шумо онро дар рақамҳо бубинед, шумо метавонед онро дар гардиши пули нақд эҳсос кунед.

CLV ва CAC-ро якҷоя истифода баред, то дар бораи хароҷоти харид монеъ шавед ва муайян кунед, ки кадом каналҳо ва маъракаҳоро нигоҳ доштан лозим аст.

Чӣ бештар ба CLV таъсир мерасонад

CLV рақами пурасрор нест, ки танҳо "брендҳои калон" ҳисоб карда, афзоиш дода метавонанд. Метрикҳои ченшаванда ва омилҳои васеътари таҷриба онро ба вуҷуд меоранд ва ҳамаи инҳо дар ихтиёри шумо ҳастанд:

Меъёри нигоҳдорӣ: Чӣ қадар вақт муштариён дар атрофи худ мемонанд. Одамоне, ки пас аз як ё ду харид ғазаб мекунанд, новобаста аз он ки хариди шумо то чӣ андоза қавӣ аст, CLV-и шуморо фаро мегирад.

Басомади харид: Чӣ қадар вақт муштариён харидорӣ мекунанд. Ин аст, ки ёдраскуниҳои пуркунӣ, нуқтаҳои обуна ва пайгирии оқилона метавонанд даромади зиёдро илова кунанд.

Арзиши миёнаи фармоиш: Чӣ мизоҷ барои як харид харҷ мекунад. Бастаҳо, изофаҳо ва тиҷорати беҳтар метавонанд CLV-ро бидуни ниёзҳои трафики бештар афзоиш диҳанд.

Таҷрибаи муштарӣ: Чӣ қадаре ки соиш камтар бошад, ҳамон қадар беҳтар аст. Мушкилоти интиқол, иштибоҳ дар борт, дастгирии заиф ва кассири ногувор ҳама метавонанд муштариёнро аз худ дур кунанд ва CLV-и худро ба поён кашанд.

Фардикунонӣ ва мувофиқат: Паёмнависии мувофиқтар метавонад ба харидҳои такрории бештар баробар шавад. Тадқиқоти Gartner нишон медиҳад, ки муштариёне, ки тавассути фардикунонии фаъол ва фармоишӣ машғуланд, 2,3 маротиба бештар эътимод доранд.қарори харидро анҷом диҳед. Таркишҳои почтаи электронии умумӣ ё пешниҳодҳои якхела одатан одамонро таълим медиҳанд, ки шуморо нодида гиранд. 

Ҳар яке аз ин ронандагон идорашаванда аст. Пас аз он ки шумо муайян мекунед, ки кадом фишанг CLV-и шуморо маҳдуд мекунад, шумо аниқ медонед, ки минбаъд ба куҷо тамаркуз кардан лозим аст.

Чӣ тавр парвариши CLV

Арзиши умри муштарӣ баробар тақсим карда намешавад. Тавре ки диаграммаи зер нишон медиҳад, арзиши муштарӣ аз каҷи занг пайравӣ мекунад. Тадқиқот аз Retently муайян мекунад, ки тақрибан 20% муштариён фоидаовар нестанд, 60% фоидаоваранд ва 20% бо мурури замон хеле фоидаоваранд. 

Манбаъ: https://www.retently.com/blog/increase-customer-lifetime-value/

Парвариши CLV маънои тағир додани ин каҷро ба рост дорад. Ин талаб мекунад, ки муштариён чӣ қадар вақт мехаранд ва чӣ қадар маблағ сарф мекунанд, ҳангоми фароҳам овардани шароите, ки бештари онҳоро ба сегменти аз ҳама арзишманди шумо интиқол медиҳанд.

Инҳоянд чанд маслиҳат оид ба чӣ гуна ба ҳадди аксар расонидани ин метрика.

1. Фаҳмед, ки аудиторияи шуморо чӣ водор мекунад

CLV вақте афзоиш меёбад, ки муштариён сабабҳои баргаштанро идома медиҳанд ва ин назар ба хариди аввалия нуқтаҳои тамоси бештарро талаб мекунад.

Аммо нигоҳ доштани муштариёни шумо душвортар мешавад. BCG гузориш медиҳад, ки муштарии миёнаи ИМА ба 15 барномаи вафодории истеъмолкунандагон тааллуқ дорад (аз соли 2022 10 фоиз зиёд). Вақте ки онҳо ба бештари ин барномаҳо ҳамроҳ мешаванд, вафодорӣ ва ҷалб аксар вақт коҳиш меёбанд. Вариантҳои бештар маънои рақобати бештар барои таваҷҷӯҳро доранд ва тактикаи умумии нигоҳдорӣ аз байн нахоҳад рафт. Брендҳое, ки дар CLV ғолибанд, ҳамонҳоянд, ки ба муштариён сабабҳои мушаххаси бозгаштанро медиҳанд.  

Аз муайян кардани он, ки шумо бо кӣ сӯҳбат мекунед ва чаро онҳо дар ҷои аввал аз шумо хариданд, оғоз кунед. Шахсони муштариён ин корро осон мекунанд. Онҳо шуморо маҷбур мекунанд, ки ангезаҳои харидорон ва мушкилоти тиҷорати шумо ҳал кунанд. 

Аз он ҷо, мундариҷаи худро ба он ҷое, ки муштариён дар саёҳати онҳо ҳастанд, мутобиқ кунед:

Оғозӣ: Ба онҳо кӯмак кунед, ки бо дастурҳои танзимот ва дарсҳои оғози зуд ғолиб шаванд.

Маълумот: Дониши худро бо мундариҷа, ҳолатҳои истифодаи воқеӣ ва дастурҳои маҳсулот амиқтар кунед.

Пуркунӣ: Онҳоро бо дастурҳои саривақтии фармоиш ва ёдраскуниҳои ками захираҳо нигоҳ доред.

Далели иҷтимоӣ: Эътимоди онҳоро бо баррасиҳои муштариён ва ҳикояҳои муваффақият эҷод кунед.

Дастгирии пешгирикунанда: Бо пойгоҳҳои донишҳо, саволҳои зуд-зуд саволҳо ва дастурҳои бартараф кардани мушкилот фишорро коҳиш диҳед.

Ҳадаф ин аст, ки вақте ки он муфидтарин аст, нишон дода шавад. Инро пайваста иҷро кунед ва харидҳои такрорӣ паси сар хоҳанд шуд, ки дар ниҳоят ба каҷи солимтари CLV мусоидат мекунад.

2. Нуқтаҳои тамосро бо сегментатсия шахсӣ кунед

Агар шумо хоҳед, ки CLV-ро афзоиш диҳед, шумо бояд бо муштариён дар куҷое, ки онҳо ҳастанд, вохӯред. Маълумот нишон медиҳад, ки муштариёни шумо барои сафари фардӣ хоҳиш мекунанд. Тадқиқоти BCG нишон медиҳад, ки 75 дарсади муштариёни ИМА бо истифода аз иттилооти дастрас дар бораи онҳо барои эҷоди таҷрибаи фармоишӣ бароҳатанд.

Манбаъ: https://www.bcg.com/publications/2024/what-consumers-want-from-personalization

Дар он ҷо сегментатсияи рафтор ворид мешавад.

Ба ҷои сегментатсия аз рӯи демографияи асосӣ, шунавандагони худро аз рӯи корҳое, ки онҳо мекунанд, гурӯҳбандӣ кунед:

Рафтор: Новобаста аз он ки онҳо бори аввал ҳастанд ё харидорони такрорӣ, кадом категорияҳо харидорӣ мекунанд ва чӣ қадар зуд-зуд фармоиш медиҳанд

Иштирок: Чӣ гуна онҳо тавассути кликҳои почтаи электронӣ, боздид аз сайт, истифодаи хусусият ё чиптаҳои дастгирӣ ҳамкорӣ мекунанд

Арзиши муштариён: Новобаста аз он ки онҳо хароҷоти зиёд доранд, танҳо харидорони тахфиф ё содиқҳои дарозмуддат

Бо мавҷуд будани сегментҳо, қадамҳои минбаъда осонтаранд. Шумо метавонед:

Бар асоси он чизе, ки муштариён аллакай харидаанд, фурӯш ва фурӯш.

Паёмҳои пуркунӣ ё навсозиро дар вақти лозима ангезед.

Мизоҷони таъхирёфтаро бо пешниҳоди мувофиқ дубора фаъол кунед (на таркиши умумӣ).

Мизоҷони беҳтарини худро мукофот диҳед, то онҳо дар атрофи худ дарозтар бимонанд.

Агар ба шумо барои оғоз кардани чаҳорчӯбаи оддӣ лозим бошад, ин равиши сегментатсияи муштариёнро истифода баред ва аз он ҷо созед. Ҳадаф фиристодани паёмҳои камтар, мувофиқтар кардани ҳар як паём ва ба даст овардани даромади бештар аз муштариёни шумост.

3. Интишори электронии ҷолиб, иттилоотӣ ё бюллетен

Дороиҳои маркетинги почтаи электронӣ, ба монанди таркишҳои электронӣ ё бюллетенҳо, пас аз хариди аввал шуморо дар пеши муштариён нигоҳ медоранд. Маҳз дар он ҷо CLV ғолиб ё гум мешавад. 

Инҳоянд чанд маслиҳат барои кор кардани почтаи электронии шумо барои нигоҳ доштани давраи ҳаёт:

Пеш аз фиристодан сегмент кунед. Сегментҳои рафторие, ки шумо аллакай сохтаед, мустақиман ба почтаи электронӣ тарҷума мешаванд. Ҳар як гурӯҳ ба паём ва каденси гуногун ниёз дорад.

Почтаи электронии худро арзанда хонед. Дарсҳо ва маслиҳатҳо фиристед, то ба харидорон аз маҳсулоти шумо бештар истифода баранд. Иловаи мундариҷаи аз ҷониби корбар тавлидшуда, дастрасии барвақти истисноӣ ёҲикояҳои "беҳтарин" муштариён барои баланд нигоҳ доштани ҷалб.

Сатрҳои мавзӯии худро санҷед. Сатрҳои мавзӯи санҷиши A/B, суръати кушодаро пайгирӣ кунед ва дар асоси он чизе, ки кор мекунад, такмил диҳед. Лифтҳои хурд бо суръати кушод бо мурури замон мураккаб мешаванд.

Паёмҳои электронии худро мунтазам фиристед. Басомадеро пайдо кунед, ки барои муштариён ва тиҷорати шумо мувофиқ аст (ва ба муштариён имкон диҳед, ки имконоти "танҳо ҳарҳафтаина" -ро интихоб кунанд).

Инро дуруст кунед ва почтаи электронӣ метавонад фишанги осонтарини шумо барои харидҳои такрорӣ ва CLV баландтар шавад.

4. Ҳарчи бештари имкон нуқтаҳои ҷалбро эҷод кунед

Чӣ қадаре ки муштариён бо бренди шумо дучор шаванд (ва аз он арзиш ба даст оранд), ҳамон қадар онҳо дар атрофи худ мемонанд. Ин ақида дар паси нуқтаҳои ҷалб аст. Инҳо лаҳзаҳое мебошанд, ки муштариён аз бренди шумо чизи муфидро мебинанд ва сабаби баргаштанро пайдо мекунанд.

Дар ин ҷо кӯшишҳои худро равона кардан лозим аст:

Рӯйхати ҷойҳоеро тартиб диҳед, ки муштариёни шумо ҳам онлайн ва ҳам офлайн вақт мегузаронанд.

Дар он ҷойҳо ҳузури таблиғ ё маркетинги мундариҷаро таҳия кунед.

Мизоҷони худро ташвиқ кунед, ки бо бренди шумо дар ин платформаҳо муошират кунанд.

Сипас нуқтаҳои тамос созед, ки бренди шуморо намоён нигоҳ доранд. Мисолҳо дар бар мегиранд:

Тугмаҳои пайгирии иҷтимоӣ дар саҳифаҳои дорои нияти баланд

Опсияҳои SMS барои бозгашт дар саҳҳомӣ ё фармоиши ёдраскуниҳо

Даъват мекунад, ки ба ҷомеаҳо ба монанди Reddit ё Discord ҳамроҳ шаванд

Вебинарҳо ва намоишҳои зинда

Ретаргетинг, ки ба таҳсилот мусоидат мекунад, на танҳо тахфиф

Брендҳое, ки CLV-и қавӣ доранд, дар ҷойҳои дуруст нишон дода мешаванд.

5. Модели пардохти такрорӣ (обуна) таҳия кунед

Яке аз роҳҳои пурқуввати такмил додани CLV модели обуна мебошад. Он ба шумо як ҷараёни мунтазами даромад медиҳад ва муштариён барои нигоҳ доштани муддати тӯлонӣ бештар пардохт мекунанд ва камтар харҷ мекунанд.

Масалан, Spotify Premium-ро гиред. Дар як моҳ 12,99 доллар, муштарии дусола тавлид мекунад:

$12,99 × 12 = $155,88 дар як сол $155,88 × 2 = $311,76 дар даромади умри

Манбаъ: https://www.spotify.com/us/premium/#ref=spotifycom_header_premium_individual

Онро бо тиҷорати якдафъаина муқоиса кунед. Агар фармоиши миёнаи шумо 50 доллар бошад, ба шумо лозим меояд, ки ҳамон як муштарӣ барои мувофиқат кардани арзиши муштарии дусола шаш маротиба харидорӣ кунад.

6. Барномаи муроҷиатро пешниҳод кунед

Барномаи хуб тарҳрезишудаи муроҷиатӣ вазифаи дукаратаро ба бор меорад. Он ба мизоҷони нав меорад ва ба муштариёни мавҷуда сабаби машғул шуданро фароҳам меорад.

Барномаи муроҷиати Dropbox як мисоли классикист. Дӯсти худро барои сабти ном дар Dropbox Basic даъват кунед ва ҳардуи шумо то 16 ГБ нигоҳдории иловагӣ ба даст меоред.

Манбаъ: https://www.dropbox.com/refer

Ин сохтор барои CLV кор мекунад, зеро худи мукофот истифодаи маҳсулотро бармеангезад. Нигоҳдории бештар маънои файлҳои бештарро дорад, ки сабабҳои бештар монданро дорад. Барномаи муроҷиат ба таври муассир як ҳалқаи вафодорӣ мегардад.

7. Фардикунониро дар маркетинги худ амалӣ кунед

Мо қаблан сегментатсияи рафторро баррасӣ кардем. Ин дар бораи он аст, ки шумо бо он гурӯҳҳо вақте ки шумо онҳоро доред, чӣ кор мекунед. Шумо бояд таҷрибаҳои маркетингии инфиродиро пешкаш кунед, ки ба қадри кофӣ мушаххас барои муштариён огоҳ бошанд.

Интизориҳои муштариён дигар шуданд. BCG муайян мекунад, ки 80 фоизи муштариён бо таҷрибаи фардӣ бароҳатанд ва аксарият мегӯянд, ки онҳо интизоранд. Аммо на ҳама фардикунонӣ баробар офарида шудаанд. Танҳо ворид кардани номи аввал ба сатри мавзӯъи почтаи электронӣ дигар мувофиқат намекунад.

Фардикунонӣ, ки CLV-ро интиқол медиҳад, чунин менамояд:

Тавсияҳои маҳсулот дар асоси он чизе, ки муштариён дидаанд ё хариданд. Ин метавонад як бренди нигоҳубини пӯст бошад, ки ба шахсе, ки тозакунанда харидааст, намноккунандаро пешниҳод мекунад.

Мундариҷае, ки ба марҳилаи муштарӣ дар сафари харидор мувофиқат мекунад. Ин метавонад дастурҳои ибтидоӣ барои харидорони нав, дастурҳои пешрафта барои корбарони қудратманд ё маслиҳатҳои оптимизатсия барои муштариёни дарозмуддат бошад.

Вақт, ки давраи онҳоро эҳтиром мекунад. Ин метавонад ёдраскуниҳо бошад, ки пеш аз он ки муштарӣ аз маҳсулоти шумо тамом шавад ё ҷараёнҳои бозгашт барои муштариёне, ки хомӯшанд, фармоиш диҳед.

Мушкилот дар он аст, ки муштариён барои он чизе, ки ҳамчун шахсӣ сабт мешаванд, сатри баланд доранд. Тадқиқоти Deloitte Digital нишон медиҳад, ки истеъмолкунандагон танҳо 43 дарсади таҷрибаҳоро ҳамчун фардӣ эътироф мекунанд, дар ҳоле ки брендҳои паси онҳо 61 дарсад даъво доранд. 

Брендҳое, ки фарқиятро бартараф мекунанд, фардикунониро пешкаш мекунанд, ки муштариён аз он ҷо пай мебаранд ва такмил медиҳанд.

8. Ҷамъоварӣ ва амал оид ба фикру

Алоқа боз як фишанги мустақимест, ки шумо дар CLV доред. Он ба шумо мегӯяд, ки маҳсулот ё таҷрибаи шумо пеш аз рафтани муштариён дар куҷо кӯтоҳ аст. Агар муштариёни кофӣ ҳамон чизеро мегӯянд, ин як аломати боварӣ аст, ки шумо чизеро хато мекунед.

Ислоҳи нуқтаҳои соиш нигоҳ доштани муштариёнро дастгирӣ мекунад. Таҷрибаи муштариёни PwC 2025Тадқиқот нишон медиҳад, ки 52 дарсади истеъмолкунандагон ба далели таҷрибаи бад бо маҳсулот ё хидматҳои он аз истифода ё харидани бренд даст кашидаанд. Тақрибан 1 аз 3 нафар (29 фоиз) аз сабаби таҷрибаи нокифояи муштариён ё онлайн ё шахсан истифода ё харидро қатъ карданд. 

Манбаъ: https://www.pwc.com/us/en/services/consulting/business-transformation/library/2025-customer-experience-survey.html

Он барои табдил додани фикру мулоҳизаҳо бо ҳалқаи такроршаванда кӯмак мекунад:

Пас аз лаҳзаҳои калидӣ, ба монанди интиқол ё ҳамкориҳои дастгирӣ, саволҳо диҳед.

Масъалаҳои такроршавандаро ба монанди хароҷоти интиқол ё созиши танзимро қайд кунед.

Ҳангоми ислоҳ кардани чизе, ки онҳо қайд кардаанд, ба муштариён бигӯед, ки ҳалқаро пӯшед.

Бартарии воқеӣ аст. Qualtrics гузориш медиҳад, ки аксарияти муштариёни ИМА (72 фоиз) барои таҷрибаи олӣ бештар пардохт мекунанд. Он нуқтаҳои ихтилофро ислоҳ кунед, ки фикру мулоҳизаҳои шумо муайян мекунанд ва ҳамон як пойгоҳи муштариён ба тавлиди даромади бештар шурӯъ мекунад. 

9. Таваҷҷӯҳ ба нигоҳдорӣ бар ба даст овардани

Фурӯш ба муштариёни мавҷуда метавонад аз ба даст овардани муштариёни нав арзонтар бошад. Аз ин рӯ, нигоҳдорӣ яке аз роҳҳои зудтарини парвариши CLV мебошад. Харид ба шумо фурӯши аввалро медиҳад, аммо нигоҳдорӣ ба шумо дуюм, сеюм ва 10-умро медиҳад.

Нигоҳдорӣ инчунин метавонад даромади васеъро кушояд. Мизоҷоне, ки аллакай ба шумо боварӣ доранд, эҳтимоли зиёд харидорӣ мекунанд, агар пешниҳод мисли як қадами ояндаи табиӣ бошад, на қатрон.

Калиди он аст, ки кӯшишҳои болофурӯшӣ ва байнифурӯшии худро ҳамчун кӯмак эҳсос кунанд, на фишор:

Upsell вақте ки он ба таври возеҳ натиҷаро беҳтар мекунад, хоҳ интиқоли тезтар ё дастгирии мукофотӣ.

Фурӯши байнисоҳавӣ дар асоси хариди охирини муштарӣ, ба монанди пуркунӣ ё маҳсулоти иловагӣ.

Пешниҳодҳои триггер пас аз лаҳзаҳои муваффақ, ба монанди хариди такрорӣ ё ҳамкории бузурги дастгирӣ.

Дар ниҳоят, вақт ҳама чиз аст. Фурӯше, ки дар лаҳзаи мувофиқ мерасад, ҳамчун хидмати хуб ҳис мекунад. Худи ҳамон пешниҳод дар лаҳзаи нодуруст мисли фишор аст.

Саволҳо

Арзиши умри муштарӣ (CLV) чист? CLV даромади умумиест, ки муштарӣ дар тамоми муносибатҳои онҳо бо тиҷорати шумо ба даст меорад. Ин муҳим аст, зеро он тамаркузи маркетингии шуморо аз "ба даст овардани фурӯш" ба "нигоҳ доштани муштарӣ" иваз мекунад. CLV-ро аз рӯи канал ва сегмент пайгирӣ кунед, то шумо тавонед манбаъҳоеро, ки харидорони такрориро меорад, на танҳо шикорчиёни якдафъаина, дучанд кунед. Чӣ тавр шумо арзиши умри муштариро (CLV) ҳисоб мекунед? Бо формулаи асосии CLV оғоз кунед: CLV = Арзиши миёнаи харид × Басомади харид × Давраи умри муштарӣ. Арзиши миёнаи фармоишро аз таҳлили худ кашед, ҳисоб кунед, ки муштарии миёна дар як сол чанд маротиба харидорӣ мекунад ва ба чанд сол афзоиш диҳед. Аввал рақамҳои мудавварро истифода баред. Пас аз он ки шумо маълумоти асосӣ доред, CLV-ро дар маъракаҳо муқоиса кунед, то бубинед, ки чӣ боиси афзоиши фоидаовар мегардад. Чаро арзиши умри муштарӣ (CLV) муҳим аст? CLV ба шумо мегӯяд, ки шумо метавонед барои ба даст овардани муштарӣ чӣ қадар пул сарф кунед ва то ҳол пул кор кунед. Бидуни он, шумо метавонед маъракаҳоеро васеъ кунед, ки ба назар “муваффақият” доранд, аммо пас аз тахфиф, хароҷот ва хароҷоти дастгирӣ фоидаро аз даст медиҳанд. Вақте ки шумо CLV-ро мефаҳмед, шумо метавонед нигоҳ доштанро авлавият диҳед ва вақт ва захираҳоро ба каналҳое равона созед, ки муштариёнро мепайвандад. Чӣ тавр шумо метавонед арзиши умри муштариёнро (CLV) зиёд кунед? Зудтарин фишанги нигоҳдорӣ аст. Таваҷҷӯҳ ба фаҳмидани он, ки мизоҷони беҳтарини шуморо бозмегардонад, пас дар атрофи он системаҳо созед. Ин маънои онро дорад, ки фардикунонии аутричҳои шумо, то он ки мувофиқат кунад, эҷод кардани нуқтаҳои ҷалб, ки ба муштариён сабабҳои баргаштан медиҳад ва таҷрибаи кофӣ ҳамвор гардонад, ки онҳо ҳеҷ гоҳ сабаби рафтан надоранд.

Хулоса

CLV яке аз равшантарин сигналҳои маркетинги шумост. Вақте ки он боло меравад, кӯшишҳои ба даст овардан, нигоҳдорӣ ва густариши шумо дар як самт ҳаракат мекунанд. Вақте ки он ҳамвор аст ё афтод, чизе дар он занҷир шикастааст.

Ҳар як фишанге, ки CLV-ро бармеангезад, дар зери назорати шумост. Бо ҳисоб кардани сатҳи ибтидоии худ ва муқоисаи он бо CAC-и худ оғоз кунед. Ин таносуб ба шумо мегӯяд, ки афзоиши фоидаовар барои тиҷорати шумо чӣ гуна аст. 

Аз он ҷо диққат диҳед, ки ба мизоҷони худ сабабҳои баргаштан тавассути паёмнависии фардӣ ва мундариҷаи ҷолибро диҳед. Ва ин ҳалқаи фикру мулоҳизаҳоро кушода нигоҳ доред, то ҳар як давра нигоҳдории шуморо тезтар кунад.

Дар ниҳоят, нигоҳ доштани муштариён дар он ҷоест, ки CLV ғолиб ё гум мешавад. Брендҳое, ки дарк мекунанд, оптимизатсияи фурӯши аввалро бас мекунанд ва ба сохтани чизе ба маблағи мондан оғоз мекунанд.

You May Also Like

Enjoyed This Article?

Get weekly tips on growing your audience and monetizing your content — straight to your inbox.

No spam. Join 138,000+ creators. Unsubscribe anytime.

Create Your Free Bio Page

Join 138,000+ creators on Seemless.

Get Started Free