کلیدي ټکي
CLV ټول عاید اندازه کوي چې یو پیرودونکی ستاسو د سوداګرۍ سره د دوی په ټوله اړیکه کې تولیدوي.
د CLV تعقیب تاسو سره مرسته کوي چې اندازه کړئ چیرې چې ستاسو وده دوامداره ده، نه یوازې دا چې آیا ستاسو وروستی کمپاین کار کړی.
د کارولو وړ بنسټیز ګړندی ترلاسه کولو لپاره د CLV بنسټیز فارمول وکاروئ: CLV = د پیرود اوسط ارزښت × د پیرود فریکونسی × د پیرودونکي عمر.
CLV ډیر ارزښت وړاندې کوي کله چې د نورو فکتورونو سره یوځای شي. د مثال په توګه، د پیرودونکي استملاک لګښت (CAC) سره د CLV پرتله کول کولی شي تاسو ته د سوداګرۍ روغتیا روښانه انځور درکړي.
د CLV وده کولو ترټولو ګړندۍ لارې د ساتلو متمرکز بازار موندنه ده. دا پدې مانا ده چې د تاکتیکونو له لارې د ښکیلتیا نور ټکي رامینځته کول لکه په نښه شوي قطع کول، د ګډون هڅونې، او راجع کولو پروګرامونه.
د پیرودونکي د ژوند ارزښت (CLV) هغه عاید دی چې یو پیرودونکي احتمال لري ستاسو د سوداګرۍ سره د دوی ټولې اړیکې رامینځته کړي. په بازارموندنه کې، دا یو له څو شمیرو څخه دی چې تاسو ته وایي چې آیا ستاسو وده پایښت لري.
یو کمپاین کولی شي خپل شمیر وټاکي او بیا هم پیسې له لاسه ورکړي، مګر که تاسو یوازې کلیکونه یا لومړی پیرود اندازه کوئ، تاسو به دا پیښ نشي.
CLV تاسو مجبوروي چې غوره پوښتنې وکړي:
ایا تاسو سم پیرودونکي جذب کوئ؟
ایا تاسو یې ساتئ؟
ایا تاسو د وخت په تیریدو سره تکرار پیرود او د ګټې حاالتو ته وده ورکوئ؟
دلته د دې په اړه د فکر کولو ترټولو ساده لاره ده. که ستاسو اوسط پیرودونکی د دریو کلونو لپاره شاوخوا ودریږي او په کال کې څلور ځله پیرود وکړي، ستاسو بازار موندنه باید د دې اړیکو ساتلو په شاوخوا کې جوړه شي، نه یوازې د لومړي پلور ترلاسه کول.
د Smile.io څیړنه ښیې چې پیرودونکي هر څومره چې د برانډ سره پیرود کوي ، هومره دوی په هر امر مصرف کوي. یوازې د ښکلا او کاسمیټکس په برخه کې، پیرودونکي د اړیکو په پیل کې د دوی په پرتله درې کاله وروسته په هر امر کې 45٪ ډیر اخلي.
پدې پوسټ کې ، موږ به مات کړو چې د CLV معنی څه ده ، دا څنګه محاسبه کول ، څه شی دا خورا اغیزه کوي ، او تاسو څنګه کولی شئ دا د خپلې ګټې لپاره وکاروئ.
د CLV وده کولو ترټولو ګړندۍ لارې د ساتلو متمرکز بازار موندنه ده. دا پدې مانا ده چې د تاکتیکونو له لارې د ښکیلتیا نور ټکي رامینځته کول لکه په نښه شوي قطع کول، د ګډون هڅونې، او راجع کولو پروګرامونه.
CLV څه شی دی؟
CLV ټول عاید دی چې تاسو یې د پیرودونکي څخه ستاسو د برانډ سره د دوی د اړیکو په جریان کې تمه کولی شئ.
له همدې امله CLV د بازار موندنې اصلي میتریک دی. دا د فنل لوړ کار (لکه اعلانونه، منځپانګې، وړاندیزونه، او د لینډینګ پاڼې) سره نښلوي هغه څه چې واقعیا دوامداره وده پرمخ وړي، کوم چې ساتل او پراخول دي. مګر یوازې 37 سلنه سازمانونه CLV په ستراتیژیک ډول کاروي، د Forrester څیړنې په وینا. دا پدې مانا ده چې ډیری بازار موندونکي د دې ارزښت له لاسه ورکوي.
CLV د اوږدمهاله ودې میټریک دی، نه د وینی میټریک
کمپاین کولی شي په کلیکونو یا لومړي پیرودونو کې "ګټي" او لاهم د سوداګرۍ خراب پریکړه وي.
د بیلګې په توګه، دا کمپاین کیدای شي د دې لامل شي:
تخفیف پیرودونکي چې د پرومو وروسته ورک کیږي
ارزانه لیډونه چې هیڅکله تکرار پیرودونکي نه کیږي
یو ځل پیرود پرته له تعقیب چلند سره
CLV دا نمونې افشا کوي. که CLV ټیټ وي، دا پدې مانا ده چې ستاسو پیرودونکي شاوخوا نه دي. که چیرې CLV مخ په ډیریدو وي، تاسو کولی شئ لیډز، وړاندیزونه، او د ودې ستراتیژیو ته ووایاست چې تاسو یې پلي کوئ کار پیل کوي.
CLV کیدای شي د عاید یا ګټې پر بنسټ وي
ډیری ټیمونه د عاید CLV سره پیل کوي ځکه چې دا ساده دی. دا د پیرودونکي اوسط ژوند لګښت دی.
د ګټې CLV سخت دی (او ډیر ګټور کیدی شي). دا منځنۍ ګټه ده چې پیرودونکي د لګښتونو وروسته تولیدوي. که حاشیه د محصول له مخې توپیر ولري، ګټه CLV تاسو ته د پیمانه کولو ارزښت په اړه پاک نظر درکوي.
CLV تاسو سره د بازار موندنې غوره پریکړې کولو کې مرسته کوي
د CLV سره، تاسو ځواب کولی شئ:
کوم چینلونه پیرودونکي راوړي څوک چې چپیږي
کوم وړاندیزونه د اوږدې مودې پیرودونکي د معاملې ښکارانو په مقابل کې جذبوي
څومره چې تاسو کولی شئ په CAC کې تادیه وکړئ او ګټور پاتې شئ
د دې پوښتنو لپاره د کنکریټ، ډیټا لخوا پرمخ وړل شوي ځوابونه تاسو سره مرسته کوي چې ډیر سم پیرودونکي ترلاسه کړئ او دوی وساتئ.
ولې CLV مهم دي
CLV د پیرودونکو وفادارۍ اندازه کولو لپاره یو له پاکو لارو څخه دی ځکه چې دا ښیي چې پیرودونکي د وخت په تیریدو سره څه مصرفوي، نه یوازې د دوی د لومړي کلیک یا د دوی ترټولو لوی پیرود وروسته څه پیښ شوي.
سرچینه: https://www.zendesk.com/blog/customer-service-and-lifetime-customer-value/
وفاداري د ساتلو معنی لري، او ساتل د ډیر لوړ عاید معنی لري. په حقیقت کې، حتی د پیرودونکو په ساتلو کې یو کوچنی وده (5 سلنه) د 25 څخه تر 95 سلنې پورې د شرکت ګټې زیاتوالي ښودل شوي.
CLV د نورو میټریکونو شور لرې کوي ځکه چې دا په اوږدمهاله ارزښت تمرکز کوي، نهد ټرافیک سپیکونو او موسمي بدلونونو فلش-ان-دی-پین اپیل. کله چې تاسو CLV تعقیب کړئ، تاسو لنډ مهاله میټریکونو ته ډیر غبرګون ودروئ او په هغه څه کې پانګه اچونه پیل کړئ چې دوامدار عاید رامینځته کوي.
د CLV تعقیب هم په ټوله سوداګرۍ کې غوره پریکړې مجبوروي. CLV ښیي چې ستاسو د سوداګرۍ کوم محصولات یا اړخونه خورا اوږد مهاله تبادلې پرمخ وړي، او تاسو څنګه کولی شئ د اړیکو پراخولو کې د مرستې لپاره کمزورې سیمې ته وده ورکړئ.
CLV دا هم دی چې څنګه شرکتونه د "له لاسه مشر" لوبې توجیه کوي. ایمیزون په مشهور ډول Kindle او Alexa هارډویر ته د وخت په تیریدو سره د ډیرو کتابونو پیرودلو لپاره د دروازې په توګه تکیه وکړه ځکه چې د ژوند اړیکې د لومړي لیږد څخه ډیر مهم دي.
که دا ټکي کافي مهم نه وي، CLV هم مستقیم د ګټې سره تړاو لري. که تاسو CLV زیات کړئ، تاسو ګټه ډیروئ. ولې؟ ځکه چې تکراري پیرودونکي ستاسو د برانډ سره ډیر مصرف کوي، او هر پلور چې دوی تاسو ته راوړي د لومړي څخه لږ لګښت لري. تاسو باید یوازې یو ځل د دوی ترلاسه کولو لپاره مصرف کړئ، او تر هغه چې دوی پیرود ته دوام ورکوي، د دې پیرودونکي عمومي ارزښت لوړیږي.
کیکر دا دی چې ډیری ټیمونه لاهم CLV ښه اندازه نه کوي. له همدې امله د دې حق ترلاسه کول ریښتینې ګټه کیږي.
د CLV محاسبه کولو څرنګوالی
دلته د CLV محاسبه کولو فارمول دی: (د پیرود اوسط ارزښت) x (د پیرود فریکونسی) x (د پیرودونکي عمر) = CLV
نو، ووایه چې ستاسو اوسط پیرودونکي په هر امر کې $ 50 مصرفوي، په کال کې څلور ځله پیرود کوي، او د 3 کلونو لپاره پاتې کیږي. دا د $600 CLV ($50 × 4 پیرود/کال × 3 کاله = $600 CLV) دی.
ریاضی ساده دی، مګر دا کافي ده چې د ساتلو تاکتیکونو په اړه هوښیار زنګونه پیل کړئ او څه ډول "ګټوره وده" ښکاري.
د آخذونو ماتول
په فورمول کې هر آخذه په خپلو شرایطو د پوهیدو وړ ده:
د اوسط پیرود ارزښت: هغه څه چې یو پیرودونکی په هره معامله کې مصرفوي، په اوسط ډول
د پیرود فریکوینسي: دوی په کال کې څو ځله پیرود کوي
د پیرودونکي عمر: څومره وخت دوی له تاسو څخه پیرود ساتي (په کلونو کې)
سرچینه: https://www.tidio.com/blog/customer-lifetime-value/
پرمختللي CLV ماډلونه (کله چې تاسو ورته اړتیا لرئ)
د دې پرځای چې فرض کړئ چې هر پیرودونکي ورته لاره تعقیبوي، پرمختللي ماډلونه د ارزښتونو دقیق اټکل کولو لپاره د اصلي چلند نمونې کاروي. دوه ترټولو عام طریقې دي:
د کوهورټ پر بنسټ CLV: پیرودونکي ګروپ کوي چې کله یا څنګه ترلاسه شوي او تعقیبوي چې هر یو د وخت په تیریدو سره څنګه چلند کوي. دا د پیژندلو لپاره خورا ښه دی چې کوم کمپاینونه پیرودونکي راجلبوي څوک چې شاوخوا پاتې کیږي.
د وړاندوینې وړ CLV: تاریخي چلند کاروي (لکه امرونه، د پیرود تر مینځ وخت، یا د منحل سیګنالونه) د وړاندوینې لپاره چې پیرودونکي احتمال لري راتلونکي مصرف کړي. دا ګټور دی کله چې تاسو غواړئ ساتل شخصي کړئ یا د لوړ ارزښت حسابونو ته لومړیتوب ورکړئ.
د CLV او CAC کارول
CLV په انزوا کې دومره اغیزناک ندی. دا د CAC سره جوړه کړئ، او انځور ډیر روښانه کیږي. CAC هغه څه اندازه کوي چې تاسو د پیرودونکي ترلاسه کولو لپاره مصرف کوئ (په اعلاناتو، وسایلو، ادارو، د پلور وخت، او تخفیفونو کې فکتور کول).
اړیکه مستقیمه ده:
CLV تاسو ته وایي چې یو پیرودونکی څه ارزښت لري
CAC تاسو ته وایي چې هغه پیرودونکی تاسو ته څومره لګښت لري
د دوی ترمنځ واټن ستاسو د ګټې کړکۍ ده
که ستاسو اوسط CLV $ 600 وي او ستاسو CAC $ 200 وي، تاسو د هر ډالر لپاره شاوخوا $ 3 ګټئ چې تاسو د پیرودونکي ترلاسه کولو لپاره مصرف کوئ. مګر که ستاسو CAC $ 500 ته لوړ شي، ستاسو حاشیه تقریبا ورکیږي. تاسو ممکن دا د نغدو جریان کې احساس کړئ مخکې لدې چې تاسو دا په شمیرو کې وګورئ.
CLV او CAC په ګډه وکاروئ ترڅو د استملاک لګښتونو باندې ساتونکي تنظیم کړئ او پریکړه وکړئ چې کوم چینلونه او کمپاینونه د ساتلو ارزښت لري.
هغه څه چې CLV تر ټولو ډیر اغیز کوي
CLV یو پراسرار شمیره نه ده چې یوازې "لوی برانډونه" کولی شي محاسبه او زیاتوالی ومومي. د اندازه کولو وړ میټریکونه او پراخه تجربه فکتورونه دا چلوي، او دا ټول ستاسو په کنټرول کې دي:
د ساتلو کچه: څومره وخت پیرودونکي شاوخوا پاتې کیږي. هغه خلک چې د یو یا دوه پیرودلو وروسته مزل کوي ستاسو CLV محدودوي، مهمه نده چې ستاسو استملاک څومره پیاوړی وي.
د پیرود فریکونسۍ: څو ځله پیرودونکي پیرود کوي. دا هغه ځای دی چې د بیا ډکولو یادونه ، د ګډون نوډونه ، او سمارټ تعقیب کولی شي ډیر عاید اضافه کړي.
د امر اوسط ارزښت: هغه څه چې پیرودونکي په هر پیرود مصرفوي. بنډلونه، اضافه کول، او غوره سوداګریز کول کولی شي CLV ته وده ورکړي پرته له دې چې ډیر ترافیک ته اړتیا ولري.
د پیرودونکي تجربه: لږ ټکر، ښه. د بار وړلو مسلې، ګډوډي آن بورډینګ، ضعیف ملاتړ، او یو کلک چک آوټ ټول کولی شي پیرودونکي تعقیب کړي او ستاسو CLV ښکته کړي.
شخصي کول او تړاو: ډیر اړونده پیغامونه کولی شي د ډیرو تکرار پیرودونو سره مساوي وي. د ګارټینر څیړنه ښیې چې هغه پیرودونکي چې د فعال ، مناسب شخصي کولو له لارې بوخت دي 2.3 ځله ډیر احتمال لري په ډاډ سرهد پیرود پریکړه بشپړه کړئ. عمومي بریښنالیک چاودنې یا د یو اندازې سره سم - ټول وړاندیزونه معمولا یوازې خلکو ته روزنه ورکوي چې تاسو له پامه غورځوي.
د دې چلوونکو هر یو د کنټرول وړ دی. یوځل چې تاسو وپیژنئ چې کوم لیور ستاسو CLV محدودوي ، تاسو واقعیا پوهیږئ چې بل چیرې تمرکز وکړئ.
د CLV وده کولو څرنګوالی
د پیرودونکي د ژوند ارزښت په مساوي ډول نه ویشل کیږي. لکه څنګه چې لاندې ګراف ښیې، د پیرودونکي ارزښت د بیل وکر تعقیبوي. د Retently څخه څیړنې موندلي چې شاوخوا 20٪ پیرودونکي ګټور ندي، 60٪ ګټور دي، او 20٪ د وخت په تیریدو سره خورا ګټور دي.
سرچینه: https://www.retently.com/blog/increase-customer-lifetime-value/
د CLV وده کول پدې معنی دي چې دا منحنی ښي خوا ته لیږدول. دا اړتیا ډیروي چې پیرودونکي څومره پیري او څومره مصرف کوي پداسې حال کې چې شرایط رامینځته کوي چې ډیری یې ستاسو د لوړ ارزښت برخې ته لیږدوي.
دلته د دې میټریک اعظمي کولو څرنګوالي په اړه ځینې لارښوونې دي.
1. پوه شئ چې څه شی ستاسو لیدونکي ټک کوي
CLV وده کوي کله چې پیرودونکي د بیرته راستنیدو لپاره دلایل موندلو ته دوام ورکوي ، او دا د لومړني پیرود څخه ډیر ټچ پوائنټونو ته اړتیا لري.
مګر ستاسو د پیرودونکو بوخت ساتل خورا سخت دي. BCG راپور ورکوي چې د متحده ایالاتو اوسط پیرودونکي د 15 مصرف کونکي وفادارۍ برنامو پورې اړه لري (د 2022 څخه 10 سلنه ډیر). لکه څنګه چې دوی د دې ډیری پروګرامونو سره یوځای کیږي، وفاداري او ښکیلتیا اکثرا کمیږي. نور اختیارونه د پاملرنې لپاره ډیر سیالي معنی لري، او د ساتلو عمومي تاکتیکونه به له مینځه یوسي. هغه برانډونه چې په CLV کې ګټونکي دي هغه دي چې پیرودونکو ته د بیرته راستنیدو لپاره ځانګړي دلیلونه ورکوي.
د دې پیژندلو سره پیل کړئ چې تاسو له چا سره خبرې کوئ او ولې دوی په لومړي ځای کې له تاسو څخه پیرودلي. پیرودونکي اشخاص دا اسانه کوي. دوی تاسو مجبوروي چې د خپلو پیرودونکو هڅونې نقشه کړئ او هغه ستونزې چې ستاسو سوداګرۍ حل کوي.
له هغه ځایه، خپل مینځپانګې هغه ځای ته تنظیم کړئ چیرې چې پیرودونکي د دوی په سفر کې دي:
آن بورډینګ: له دوی سره مرسته وکړئ چې د تنظیم لارښودونو او ګړندي پیل ښوونې سره لومړني ګټونکي ترلاسه کړئ.
زده کړه: د دوی پوهه د مینځپانګې ، د ریښتیني نړۍ کارولو قضیې ، او د محصول ښوونې سره ژوره کړئ.
بیا ډکول: دوی په وخت سره د بیا تنظیم کولو اشارو او د ټیټ سټاک یادداشتونو سره ذخیره کړئ.
ټولنیز ثبوت: د پیرودونکو بیاکتنو او بریالیتوب کیسې سره د دوی باور رامینځته کړئ.
فعال ملاتړ: د پوهې اډې، FAQs، او د ستونزو د حل لارښوونو سره ټکر کم کړئ.
هدف دا دی چې ښکاره شي کله چې دا خورا ګټور وي. دا په دوامداره توګه ترسره کړئ او پیرود تکرار کړئ، کوم چې په نهایت کې د CLV صحي وکر سره مرسته کوي.
2. د قطع کولو سره د ټچ پوائنټونو شخصي کول
که تاسو غواړئ CLV وده وکړئ، تاسو اړتیا لرئ د پیرودونکو سره لیدنه وکړئ چیرې چې دوی دي. ډاټا ښیې چې ستاسو پیرودونکي د شخصي سفر غوښتنه کوي. د BCG یوه سروې موندلې چې د متحده ایالاتو 75 سلنه پیرودونکي د شرکتونو سره آرام دي چې د دوی په اړه په عامه توګه موجود معلومات کاروي ترڅو دودیز تجربې رامینځته کړي.
سرچینه: https://www.bcg.com/publications/2024/what-consumers-want-from-personalization
دا هغه ځای دی چې د چلند طبقه بندي راځي.
د لومړني ډیموګرافیک له مخې د برخې کولو پرځای ، خپل لیدونکي د هغه څه له مخې ګروپ کړئ چې دوی یې کوي:
چلند: ایا دوی لومړی ځل یا تکرار پیرودونکي دي، دوی په کوم کټګورۍ کې پلوري، او څو ځله یې بیا تنظیموي
ښکیلتیا: دوی څنګه د بریښنالیک کلیکونو، سایټ لیدنو، د ځانګړتیاوو کارول، یا د ملاتړ ټکټونو له لارې تعامل کوي
د پیرودونکي ارزښت: ایا دوی لوړ مصرف کونکي دي ، یوازې تخفیف پیرودونکي ، یا د اوږدې مودې وفاداران دي
په ځای کې د برخو سره، راتلونکی ګامونه خورا مستقیم دي. تاسو کولی شئ:
د هغه څه پراساس پورته او کراس پلورل چې پیرودونکو دمخه اخیستي.
په مناسب وخت کې د ډکولو یا نوي کولو پیغامونه محرک کړئ.
ورک شوي پیرودونکي د اړوند وړاندیز سره بیا فعال کړئ (نه عام چاودنه).
خپلو غوره پیرودونکو ته انعام ورکړئ، نو دوی د اوږدې مودې لپاره پاتې کیږي.
که تاسو د پیل کولو لپاره ساده چوکاټ ته اړتیا لرئ، د دې پیرودونکي برخې کولو طریقه وکاروئ او له هغه ځایه جوړ کړئ. موخه دا ده چې لږ پیغامونه واستوئ، هر یو ډیر اړونده کړئ، او د پیرودونکو څخه ډیر عاید ترلاسه کړئ چې تاسو مخکې لرئ.
3. یوه په زړه پورې، معلوماتي بریښنالیک یا خبر پاڼه خپره کړئ
د بریښنالیک بازار موندنې شتمنۍ، لکه د بریښنالیکونو یا خبر لیکونه، تاسو د لومړي پیرود وروسته د پیرودونکو په وړاندې ساتي. دا هغه ځای دی چې CLV ګټل یا بایلل کیږي.
دلته یو څو لارښوونې دي چې ستاسو بریښنالیکونه د ژوند دورې ساتلو لپاره کار کوي:
د لیږلو دمخه برخه د چلند برخې چې تاسو دمخه جوړ کړي دي مستقیم بریښنالیک ته ژباړئ. هره ډله یو جلا پیغام او کیډنس ته اړتیا لري.
خپل بریښنالیکونه د لوستلو وړ کړئ. د پیرودونکو سره ستاسو د محصولاتو څخه ډیره ګټه ترلاسه کولو کې د مرستې لپاره لارښوونې او لارښوونې واستوئ. د کارونکي لخوا تولید شوي مینځپانګې اضافه کړئ ، ځانګړي لومړني لاسرسی ، یاد مشغولیت لوړ ساتلو لپاره د پیرودونکو کیسې "غوره".
ستاسو د موضوع کرښې ازموینه وکړئ. د A/B ازموینې موضوع لینونه، د خلاص نرخونو تعقیب، او د هغه څه پراساس چې کار کوي اصلاح کړئ. په خلاص نرخونو کې کوچني لفټونه د وخت په تیریدو سره جوړیږي.
خپل بریښنالیکونه په منظم ډول واستوئ. داسې فریکونسۍ ومومئ چې ستاسو د پیرودونکو او ستاسو سوداګرۍ لپاره سم وي (او پیرودونکو ته اجازه ورکړئ اختیارونه غوره کړئ لکه "یوازې اونۍ").
دا سمه کړئ، او بریښنالیک کولی شي د تکرار پیرودونو او لوړ CLV لپاره ستاسو ترټولو اسانه لیور شي.
4. څومره چې ممکنه وي د ښکیلتیا ډیری ټکي رامینځته کړئ
هرڅومره چې پیرودونکي ستاسو د برانډ سره مخ کیږي (او له دې څخه ارزښت ترلاسه کوي) ، دوی به ډیر اوږد وي. دا د ښکیلتیا ټکو ترشا نظر دی. دا هغه شیبې دي چیرې چې پیرودونکي ستاسو د برانډ څخه یو څه ګټور ګوري او د بیرته راستنیدو دلیل ومومي.
دلته ستاسو د هڅو تمرکز کولو ځای دی:
د هغو ځایونو لیست جوړ کړئ چیرې چې ستاسو پیرودونکي آنلاین او آفلاین وخت تیروي.
په دې ځایونو کې د اعلاناتو یا مینځپانګې بازارموندنې شتون رامینځته کړئ.
خپل پیرودونکي وهڅوئ چې په دې پلیټ فارمونو کې ستاسو د برانډ سره ښکیل شي.
بیا د ټچ پوائنټونه رامینځته کړئ چې ستاسو برانډ ښکاره ساتي. مثالونه شامل دي:
د لوړې ارادې په پاڼو کې ټولنیز تعقیب بټونه
د بیک ان سټاک یا بیا تنظیم کولو یادداشتونو لپاره د SMS انتخابونه
د Reddit یا Discord په څیر ټولنو کې د ګډون لپاره بلنه ورکوي
ویبینارونه او ژوندی ډیمو
بیا هدف کول چې تعلیم ته وده ورکوي ، نه یوازې تخفیف
هغه نښې چې د قوي CLV سره دي هغه دي چې په سم ځایونو کې ښودل کیږي.
5. د تکراري تادیاتو (ګډون) ماډل جوړ کړئ
د CLV ښه کولو لپاره یو له خورا پیاوړې لارو څخه د ګډون ماډل دی. دا تاسو ته د عوایدو تکراري جریان درکوي، او پیرودونکي ډیر تادیه کوي او د اوږدې مودې لپاره د ساتلو لپاره لږ لګښت لري.
د مثال په توګه، Spotify پریمیم واخلئ. په هره میاشت کې $12.99 کې، دوه کلن پیرودونکي تولیدوي:
$12.99 × 12 = $155.88 په کال کې $155.88 × 2 = $311.76 په ژوند کې عاید
سرچینه: https://www.spotify.com/us/premium/#ref=spotifycom_header_premium_individual
دا د یو ځل پیرود سوداګرۍ سره پرتله کړئ. که ستاسو اوسط امر $ 50 وي، تاسو به ورته پیرودونکي ته اړتیا ولرئ چې شپږ ځله پیرود وکړي یوازې د دوه کلن پیرودونکي ارزښت سره سمون خوري.
6. د راجع کولو پروګرام وړاندې کړئ
د راجع کولو یو ښه ډیزاین شوی برنامه دوه ګونی وظیفه راوباسي. دا نوي پیرودونکي راوړي او موجوده ته د ښکیل پاتې کیدو دلیل ورکوي.
د ډراپ باکس راجع کولو برنامه یو کلاسیک مثال دی. یو ملګري ته بلنه ورکړئ چې په Dropbox Basic کې لاسلیک کړي، او تاسو دواړه تر 16 GB پورې اضافي ذخیره ترلاسه کوئ.
سرچینه: https://www.dropbox.com/refer
دا جوړښت د CLV لپاره کار کوي ځکه چې انعام پخپله د محصول کارول پرمخ وړي. ډیر ذخیره د ډیرو فایلونو معنی لري، پدې معنی چې د پاتې کیدو نور دلیلونه. د راجع کولو برنامه په مؤثره توګه د وفادارۍ لوپ کیږي.
7. په خپل بازارموندنه کې شخصي کول پلي کړئ
موږ دمخه د چلند برخې برخې پوښلې. دا د هغه څه په اړه دي چې تاسو د دې ډلو سره یوځل چې تاسو یې لرئ. تاسو باید د شخصي بازار موندنې تجربې وړاندې کړئ چې د پیرودونکو لپاره د پام وړ مشخص وي.
د پیرودونکو توقعات بدل شوي. BCG موندلي چې 80 سلنه پیرودونکي د شخصي تجربو سره راحته دي، ډیری یې ویل چې دوی یې تمه لري. مګر ټول شخصي کول مساوي ندي رامینځته شوي. په ساده ډول د بریښنالیک موضوع لیک کې د لومړي نوم داخلول نور وړتیا نلري.
شخصي کول چې CLV حرکت کوي داسې ښکاري:
د محصول سپارښتنې د هغه څه پراساس چې پیرودونکي یې لیدلي یا اخیستي دي. دا ممکن د پوستکي پاملرنې نښه وي چې یو چا ته د رطوبت وړاندیز کوي چا چې یوازې پاکونکی اخیستی.
هغه مینځپانګه چې د پیرودونکي سفر کې د پیرودونکي مرحلې سره سمون لري. دا ممکن د نویو پیرودونکو لپاره ابتدايي لارښوونې وي، د بریښنا کاروونکو لپاره پرمختللي لارښوونې، یا د اوږدې مودې پیرودونکو لپاره د اصلاح کولو لارښوونې.
وخت چې د دوی دوره درناوی کوي. دا ممکن د بیا تنظیم کولو یادونه وي مخکې لدې چې یو پیرودونکی ستاسو د محصول څخه تیر شي یا د پیرودونکو لپاره بیرته جریان وګټي څوک چې خاموش شوي دي.
ننګونه دا ده چې پیرودونکي د هغه څه لپاره لوړ بار لري چې د شخصي په توګه راجستر کیږي. د ډیلویټ ډیجیټل څیړنې موندلې چې مصرف کونکي یوازې 43 سلنه تجربې د شخصي په توګه پیژني ، پداسې حال کې چې د دوی شاته برانډونه 61 سلنه ادعا کوي.
هغه برانډونه چې تشه ډکوي شخصي کول وړاندې کوي چې پیرودونکي له هغه ځای څخه خبر او پاکوي.
8. د فیډبیک راټولول او عمل کول
فیډبیک یو بل مستقیم لیور دی چې تاسو یې په CLV کې لرئ. دا تاسو ته وایي چې ستاسو محصول یا تجربه چیرته کمیږي مخکې له دې چې پیرودونکي لاړ شي. که کافي پیرودونکي ورته ورته ووایی، دا یو ډاډمن نښه ده چې تاسو یو څه غلط ترلاسه کوئ.
د رګونو نقطو فکس کول د پیرودونکي ساتلو ملاتړ کوي. د PwC د 2025 پیرودونکي تجربهسروې موندلې چې 52 سلنه مصرف کونکي د دې محصولاتو یا خدماتو سره د خرابې تجربې له امله د برانډ څخه کارول یا پیرود بند کړي. په 3 کې نږدې 1 (29 سلنه) د پیرودونکي ضعیف تجربې له امله کارول یا پیرود بند کړي ، یا آنلاین یا شخصي.
سرچینه: https://www.pwc.com/us/en/services/consulting/business-transformation/library/2025-customer-experience-survey.html
دا د تکرار وړ لوپ سره فیډبیک په عمل کې بدلولو کې مرسته کوي:
د مهمو شیبو څخه وروسته پوښتنې وکړئ لکه تحویلي یا د ملاتړ متقابل عمل.
تکراري مسلې په نښه کړئ لکه د بار وړلو لګښتونه یا تنظیم کول.
د پیرودونکو په ویلو سره لوپ وتړئ کله چې تاسو یو څه سم کړئ چې دوی بیرغ لري.
پورته برخه ریښتیا ده. Qualtrics راپور ورکوي چې د متحده ایاالتو ډیری پیرودونکي (72 سلنه) به د پریمیم تجربې لپاره ډیرې پیسې ورکړي. هغه ټکي حل کړئ چې ستاسو فیډبیک پیژني، او د ورته پیرودونکي اساس ډیر عاید تولید پیل کوي.
9. د استملاک پر ساتلو تمرکز وکړئ
موجوده پیرودونکو ته پلورل د نوي ترلاسه کولو په پرتله ارزانه کیدی شي. له همدې امله ساتل د CLV وده کولو ترټولو ګړندۍ لارې دي. استملاک تاسو ته لومړی پلور درکوي، مګر ساتل تاسو ته دویم، دریم او لسم درکوي.
ساتل کولی شي د پراختیا عاید هم خلاص کړي. هغه پیرودونکي چې دمخه په تاسو باور لري ډیر احتمال لري چې ډیر ځله پیرود وکړي که چیرې وړاندیز د پیچ په ځای د طبیعي راتلونکي ګام په څیر احساس وکړي.
کلیدي دا ده چې ستاسو د پلور او کراس پلور هڅې د مرستې په څیر احساس کړئ ، نه فشار:
Upsell کله چې دا په روښانه ډول پایلې ته وده ورکوي ، ایا دا ګړندی بار وړل یا پریمیم ملاتړ دی.
د پیرودونکي د وروستي پیرود پراساس کراس پلور ، لکه د بیا ډکولو یا تکمیلي محصولاتو.
ټریګر د بریالۍ شیبو وروسته وړاندیز کوي ، لکه د تکرار پیرود یا عالي ملاتړ تعامل.
په نهایت کې ، وخت هرڅه دي. یو اپسیل چې په سم وخت کې راځي د ښه خدمت په څیر احساس کوي. په غلط وخت کې ورته وړاندیز د فشار په څیر احساس کوي.
FAQs
د پیرودونکي د ژوند ارزښت (CLV) څه شی دی؟ CLV ټول عاید دی چې یو پیرودونکی ستاسو د سوداګرۍ سره د دوی په ټوله اړیکه کې تولیدوي. دا مهمه ده ځکه چې دا ستاسو د بازار موندنې تمرکز له "پلور ترلاسه کړئ" څخه "پیرودونکي ساتلو" ته بدلوي. د چینل او برخې له مخې CLV تعقیب کړئ نو تاسو کولی شئ د سرچینو دوه چنده کړئ چې تکرار پیرودونکي راوړي ، نه یوازې د یو وخت معاملې ښکار. تاسو څنګه د پیرودونکي د ژوند ارزښت (CLV) محاسبه کوئ؟ د بنسټیز CLV فورمول سره پیل کړئ: CLV = د پیرود اوسط ارزښت × د پیرود فریکونسی × د پیرودونکي عمر. ستاسو د تحلیلونو څخه د اوسط امر ارزښت راوباسئ، اټکل وکړئ چې په اوسط ډول پیرودونکي په کال کې څو ځله پیرود کوي، او د څو کلونو لپاره یې په عمومي توګه پاتې کیږي ضرب کړئ. لومړی ګردي شمیرې وکاروئ. یوځل چې تاسو اساسی کرښه ولرئ، د کمپاینونو په اوږدو کې CLV پرتله کړئ ترڅو وګورئ چې څه ګټور وده کوي. ولې د پیرودونکي د ژوند ارزښت (CLV) مهم دی؟ CLV تاسو ته وايي چې تاسو د پیرودونکي ترلاسه کولو لپاره څومره مصرف کولی شئ او بیا هم پیسې وګټئ. له دې پرته، تاسو کولی شئ هغه کمپاینونه اندازه کړئ چې "بریالي" ښکاري مګر د تخفیف، منحل، او ملاتړ لګښتونو وروسته ګټه له لاسه ورکوي. کله چې تاسو CLV پوهیږئ، تاسو کولی شئ ساتلو ته لومړیتوب ورکړئ او په چینلونو کې د وخت او سرچینو تمرکز وکړئ چې پیرودونکي راوړي چې چپکیږي. تاسو څنګه کولی شئ د پیرودونکي د ژوند ارزښت (CLV) زیات کړئ؟ ترټولو ګړندی لیور ساتل دي. په پوهیدو تمرکز وکړئ چې ستاسو غوره پیرودونکي بیرته راځي، بیا د هغې شاوخوا سیسټمونه جوړ کړئ. دا پدې مانا ده چې ستاسو د لاسرسي شخصي کول نو دا اړونده احساس کوي، د ښکیلتیا ټکي رامینځته کوي چې پیرودونکو ته د بیرته راستنیدو دلیلونه ورکوي، او تجربه دومره اسانه کړي چې دوی هیڅکله د پریښودو دلیل نلري.
پایله
CLV یو له روښانه نښو څخه دی چې ستاسو بازارموندنه کار کوي. کله چې دا لوړیږي، ستاسو د استملاک، ساتلو، او پراختیا هڅې په ورته لوري حرکت کوي. کله چې دا فلیټ وي یا راټیټ شي، په دې سلسله کې یو څه مات شوی.
هر لیور چې CLV حرکت کوي ستاسو په کنټرول کې دی. د خپل بیس لاین محاسبه کولو او ستاسو CAC سره پرتله کولو سره پیل کړئ. دا تناسب تاسو ته وایي چې ګټور وده ستاسو د سوداګرۍ لپاره څه ډول ښکاري.
له هغه ځایه، خپلو پیرودونکو ته د شخصي پیغام رسولو او ښکیل مینځپانګې له لارې د بیرته راستنیدو دلایل ورکولو باندې تمرکز وکړئ. او د فیډبیک لوپ خلاص وساتئ نو هر دور ستاسو ساتل ګړندي کوي.
په پای کې، د پیرودونکي ساتل هغه ځای دی چیرې چې CLV ګټل یا ورک شوی. هغه برانډونه چې په ګوته کوي د لومړي پلور لپاره مطلوب کول ودروي او د پاتې کیدو ارزښت لرونکي یو څه رامینځته کول پیل کړي.